חדשות בארץ

יוזמה מבורכת: מחסן תחפושות לזכרה של אמא

האם נפטרה ביום הולדתה ה-60, ומתוך האבל החליטה המשפחה להמשיך את מורשת הנתינה של אימם. "מתוך האובדן האישי שלי וכדי לא ליפול לכאב אני מעדיף לעסוק בעשייה", מסביר הבן הבכור

  • ב' ניסן התשע"ז
דפנה אטון ז"ל (צילום: אלבום משפחתי)דפנה אטון ז"ל (צילום: אלבום משפחתי)
אא

דפנה אטון ז"ל נפטרה ביום הולדתה ה-60. ילדיה החליטו להמשיך את דרך העשייה והנתינה של האם דרך הקמת מחסן תחפושות. את היוזמה החלו שלושה שבועות בלבד לאחר הפטירה.

משפחת אטון ממושב חד נס שברמת הגולן אהבה במיוחד את חג פורים. האם, דפנה, תפרה לכולם תחפושות והילדים (33, 31 ו-23) לא ויתרו על תחפושות גם כשגדלו. גם השנה דפנה החלה לתפור תחפושות ושום דבר לא הכין את בני המשפחה לנורא מכל.

הבן הבכור, יוגב (33) מספר ל-ynet  על אמו שנפטרה בשנתה. "אמא הייתה חולת לב ב-23 השנים האחרונות. למרות זאת היא הייתה אישה פעילה ומלאת שמחת חיים. הייתה לה מגבלה בריאותית שטופלה בכדורים אך היא לא השפיעה עליה בחיי היום יום".

"לפני כשלושה שבועות היא חגגה יום הולדת 60. היא לא הרגישה כל כך טוב לכן אמרה לאבי שהיא הולכת לנוח במיטה בצהריים. הוא הכין לה אוכל וכשהגיע לחדר השינה הבין שמשהו לא בסדר. הוא התקשר אליי וניסה לעשות לה החייאה בזמן שהזמנו אמבולנס, אך ללא הצלחה. היא נפטרה בפתאומיות מדום לב בשנתה", מספר יוגב על האובדן.

במהלך השבעה הגיעו אנשים רבים לומר תודה ולספר על העזרה שקיבלו מדפנה. "ידענו שאמא עזרה תמיד למי שצריך, אך לא היינו מודעים להיקפים", מספר יוגב. "אמא הפעילה באזור מערך של תרומות למשפחות נזקקות - ציוד, אוכל ותמיכה בלימודים בהתנדבות מלאה ובסתר. ככל שדיברנו עם עוד ועוד אנשים שבאו וסיפרו לנו סיפורים על הנתינה שלה, החלטנו שאנחנו רוצים לעשות משהו שימשיך את העשייה שלה".

באחד מימי השבעה הבריק הרעיון ליוגב: "החלטתי להקים מחסן ענק של תחפושות לילדים בשם 'הלב של דפנה' - ממלכה קסומה של נתינה, סוג של גמ"ח תחפושות שיתאים לילדים בכל הגילאים ומכל מקום בארץ. הרעיון הוא להשאיל תחפושות לחג למשפחות ושיחזירו לנו אחרי שמתחפשים. סיפרתי למשפחה על הרעיון והחלטנו ללכת על זה".

 

"מתוך האובדן האישי שלי וכדי לא ליפול לכאב אני מעדיף לעסוק בעשייה"

בתוך תקופת ה'שלושים', החלו בני המשפחה לבצע את הרעיון. "אנחנו עדיין בתקופת השלושים. זה משהו מאוד טרי ואנחנו לא מעכלים", הוא מסביר. "מנסים לעבור את התקופה המאתגרת הזאת ביחד אבל חשוב לנו להמשיך לעזור לאנשים. מתוך האובדן האישי שלי וכדי לא ליפול לכאב אני מעדיף לעסוק בעשייה".

המשפחה המורחבת והחברים נרתמו למשימה. "אנחנו ממש עובדים בזה כדי לאסוף כמה שיותר תחפושות", הוא מתאר את ההתגייסות. "המטרה היא שבשנה הבאה יהיה הפנינג שמח לפני פורים עם עמדות איפור, מוזיקה ותחפושות כדי שמשפחות ירגישו בנוח לבוא להשאיל תחפושות".

השאלת תחפושת תעלה בסך הכל עשרה שקלים, ובכסף שיצטבר יהיה ניתן לקנות תחפושות נוספות. ניתן להביא למחסן תחפושות בכל מצב, והמשפחה כבר תדאג לתקן ולתפור מה שצריך.

"ישנן כמה נקודות איסוף בארץ, כרגע בתל אביב, באר שבע, רמת גן, גבעתיים, ראש העין, ראשון לציון ובאזור הצפון", מספר יוגב. "בשלב זה מאפסנים את התחפושות במחסן של המשפחה, אך המטרה היא שיהיו מספר מוקדים לקראת פורים בשנים הבאות כדי שיהיה נוח לאנשים להגיע", הוא מסביר. 

"היוזמה חדשה, אבל כבר הגיעו תגובות מאוד טובות מאנשים", מספר יוגב. הם אומרים שהרעיון מתחבר בדיוק לעשייה של אמי. אנחנו רק בהתחלה אבל זה כבר צובר תאוצה. "כל אביזר וכל תחפושת תתקבל באהבה", הוא מבטיח.

יוגב מסיים את השיחה בגעגועים לאם המנוחה, ובמחשבה כיצד היתה מגיבה על היוזמה. "היא תמיד אמרה שאני דגם משופר שלה", הוא משחזר. "היא כנראה הייתה אומרת שהשתגענו על כל הראש אבל אם זה עושה טוב לאנשים אחרים אז שנמשיך בכל הכוח".

מסדרים את הבית לקראת פסח ומעוניינים לתרום תחפושות לגמ"ח? צרו קשר עם משפחת אטון בנייד: 052-8923922 ותאמו את איסוף התחפושות. 

תגיות:תחפושותגמ"חתרומה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה