חדשות בעולם

סין הופתעה לגלות: נמצאו 14 מיליון אזרחים חדשים

פתאום קמה מדינה בבוקר ומגלה שנוספו לה 14 מיליון אזרחים חדשים. סיפור שיכול לקרות רק בסין

  • ב' ניסן התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

איך מגלה מדינה לפתע שיש לה 14מיליון אזרחים שלא ידעה עליהם עד היום? ובכן, זה בדיוק מה שקרה לסין המדינה עם האוכלוסייה הגדולה ביותר בעולם –סין, שבה חיים 1.37 מיליארד אנשים.

האחוז החדש לאוכלוסייה נוסף מכיוון שכל אותם אנשים מעולם לא היו רשומים ברישומי המשפחות הרשמיים של סין, הידועים בשם 'הוקו'. במילים אחרות, מבחינה חוקית הם פשוט לא היו קיימים – עד לאחרונה. ביום שישי האחרון המשרד לביטחון ציבורי של ממשלת סין, האחראי על רישומו ההוקו, הודיע שעזר לרושם 14 מיליון אנשים נוספים ברקורד הרשמי.

איך הצליחו כל אותם תושבים להיות מחוץ לרדאר הממשלתי במשך זמן כה רב? מסתבר כי במשך שנים ארוכות סין גבתה סכומים מופקעים על רישום של ילד שני במשפחה ברישומי ההוקו, כדי לשלוט טוב יותר על גידול האוכלוסייה. עד שמדיניות הילד-האחד-למשפחה הוחלפה ב-2015 במדיניות שני-ילדים-למשפחה, משפחות נדרשו לשלם קנס עצום כדי לכלול כל ילד מעבר לילד הראשון ברישום ההוקו.

סין היא מדינה עם העדפה ברורה לבנים, במיוחד באזורים חקלאים. כתוצאה מכך, משפחות שהביאו לעולם בן ובת רשמו רק את הבן ברישומי ה'הוקו', מותירים את הבת לחסדיה של התקיימות רפאים מחוץ לעינו של החוק.

מערכת הרישום של 'הוקו' היא ייחודית לסין ותוקנה בשנת 1958 על ידי המפלגה הקומוניסטית. מסמכי ההוקו מתעדים לא רק את מקום הלידה והכתובת של כל אדם אלא גם את כל בני משפחתו ונישואים בתוך המשפחה. ללא רישום הוקו מסודר לא ניתן לקבל שירותים חברתיים בסיסיים כמו חינוך, בריאות או פנסיה.

ב-2014 החלה סין רפורמה ברישומי ההוקו, כשהיא מצהירה בין השאר כי ילדים שנולדו למשפחה בניגוד למדיניות 'הילד האחד' יוכלו להירשם בהוקו כל עוד יש להם תעודת לידה ותעודת הוקו של אחד ההורים. כתוצאה מהרפורמה, כאמור, נוספו למדינה באופן רשמי 14 מיליון תושבים חדשים.

תגיות:סיןאוכלוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה