חדשות בעולם

סגן נשיא ארה"ב: "טראמפ שוקל ברצינות את העברת השגרירות"

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס: "אמריקה עומדת לצד ישראל כחברה וכבעלת ברית. התמיכה הביטחונית של ארה"ב בישראל נמצאת ברמה שיא"

  • כ"ט אדר התשע"ז
פנס וטראמפ (צילום: shutterstock)פנס וטראמפ (צילום: shutterstock)
אא

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, נאם הלילה (שני) בפני 18,000 משתתפי ועידת איפא"ק בוושינגטון. בנאומו, הדגיש פנס את מחויבות ממשל טראמפ לישראל וציין כי הנשיא טראמפ שוקל ברצינות את העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים.

"הנשיא טראמפ ואני עומדים לצד ישראל מבלי להתנצל על כך, וכך יהיה תמיד", אמר פנס. "דונלד טראמפ הוא אדם ששומר על המילה שלו, והוא אדם שפועל. לראשונה מזה זמן רב, לאמריקה יש נשיא שיעמוד לצד בנות בריתנו ויעמוד נגד אויבותינו. הנשיא טראמפ הבהיר - אמריקה עומדת לצד ישראל כחברה וכבעלת ברית. התמיכה הביטחונית של ארה"ב בישראל נמצאת ברמה שיא, והמחויבות שלנו להגנתה של ישראל היא בלתי מתפשרת. אם העולם יידע רק דבר אחד - שיידע שאמריקה עומדת לצד ישראל".

על העברת השגרירות האמריקנית לירושלים, ציין סגן הנשיא כי "אחרי עשרות שנים שבהן רק דובר על מהלך כזה, הנשיא טראמפ שוקל ברצינות להעביר את השגרירות".

פנס אמר כי מטרת הממשל היא לכונן הסכם שלום בין ישראל והפלסטינים. "הנשיא טראמפ מחויב לכונן שלום בר-קיימא במזרח התיכון. ללא ספק יצטרכו להיעשות פשרות כדי להשיג שלום כזה, אך טראמפ לא יתפשר על ביטחון מדינת ישראל היהודית", הוסיף.

פנס הבטיח כי האו"ם לא ישמש עוד "כפורום פוגעני נגד המדינה היהודית", והתייחס גם לאיראן ואמר שארה"ב לא תרשה לה לפתח נשק גרעיני. "זו הבטחתנו לכם, לישראל ולעולם".

כזכור, לפני למעלה מחודש הגיע סגן פנס אל בית הקברות היהודי במיזורי שחולל. סגן הנשיא אף הוריד את הז'קט והשתתף בפועל בניקוי האתר. אחר-כך הוא נשא נאום מאולתר מעל ארגז של טנדר שבו הכריז, בין היתר: "בכל ליבי אני יכול לומר לכם, שאין מקום באמריקה למשטמה, או דעות מוטות, או פעולות אלימות או אנטישמיות. אני מוכרח לומר לכם, שתושבי מדינת מיזורי משמשים מקור השראה לאומה כולה בהפגינם אהבה למקום הזה, ולקהילה היהודית במיזורי. אני רוצה להודות לכם על שאתם מראים לעולם את אמריקה האמיתית".

 

תגיות:דונאלד טראמפמייק פנסשגרירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה