דמויות ביהדות

הרב אדלשטיין זצ"ל: "כשאדם מקבל קבלה ומתמיד בה - שערי שמים נפתחים לו"

"אל תעשן בשבת בפרהסיא", "הוסיפי התחזקות הקשורה בשמירת שבת", "הראי לקב"ה שכדאי לו להושיע אותך": עצות מהרב אדלשטיין זצ"ל

הרב יעקב אדלשטיין זצ’’להרב יעקב אדלשטיין זצ’’ל
אא

1. תפילה לסיעתא דשמיא: ראשית חשוב לציין כי לפני שהשיב הרב את תשובתו לשואל, הוא ביקש סיעתא דשמיא מה', ומלמל את הפסוק הבא: "ד' הושיעה המלך יעננו ביום קוראינו", ורק לאחר תפילה זו פתח את פיו הטהור בהענקת עצה ותושיה. 

2. קבלה קטנטנה אך עקבית: לאחר הסתלקותו, סיפרו רבים על ה"קבלות" הקטנות שביקש מהם לקבל, כדי שכל אחד ישתפר. קצת. עוד טיפה ועוד טיפה.

צעיר חילוני שבא לקבל ברכה, סיפר שהרב ביקש ממנו "אל תעשן בשבת בפרהסיה". רווקה חרדית מבוגרת סיפרה שהציע לה "להוסיף התחזקות שקשורה בכבוד שבת". היא המשיכה לספר כי הרב הוסיף ואמר לה כי "אם לקבל שבת מוקדם סתם יכניס אותה למתח, אז תחשבי על משהו אחר. למשל, קני נעלי שבת. שיהיו לך נעליים מיוחדות רק לשבת קודש".

3. התמדה בקיום הקבלה: הרב אדלשטיין הוסיף והסביר מדוע הוא מורה לאנשים לקבל על עצמם קבלות: "בדרך כלל אלה שבאים לבקש ברכות, משתדלים לצרף איזה זכות של המבקש. אני תולה את הישועה תמיד בזכות הזו שהמבקש לקח על עצמו. בשיפור בעבודת ה' שקיבל על עצמו. כשאדם מקבל עליו קבלה ומתמיד בה - זה גורם לו לזכות שבגללה שערי שמים נפתחים לו".

4. תפילה לקב"ה שיעשה מה שטוב: לימים, סיפר הרב אדלשטיין: "מבקשים ממני להתפלל על התורמים ועל בקשותיהם. כשמתפללים על חולה או נזקק אחר צריך להגיד את האל"ף בי"ת של פרק קי"ט לפי האותיות של החולה, אך אני לא מסוגל לומר את כל האותיות של כל החולים.

"לכן, אני קורא את כל פרק קי"ט ומבקש מהמלאכים שיצרפו מכל אל"ף בי"ת את כל השמות של הזקוקים לישועה, ושהקב"ה יעשה מה שטוב. עוד אני מבקש, שאם אדם מבקש בקשה שלא טובה לו, אז שהקב"ה יעשה את מה שטוב עבורו: 'אם להיות עשירים זה טוב להם, שיהיו עשירים. ואם טוב שיהיו עניים, שיהיו עניים'", הסביר הרב.

5. הדלקת נר לעילוי נשמת צדיק: עוד הסביר הרב אדלשטיין כי הוא מורה למבקשים ברכה לקבל 'קבלה', לומר כמה פרקי תהילים ולהדליק נר לעילוי נשמת גדול כלשהו. עוד הסביר הרב כי כאשר מתפללים על ציונו שלגדול בישראל, לא מבקשים ממנו, כמובן, שיושיע, אלא "מזכירים את שמו, וכיוון שהוא 'מאן דאמר', אז מבקשים שהוא ימליץ טוב בעולם האמת על המבקש".

6. קבלה שתקוים בעת הישועה: טובי צייטלין, שחיכתה שנים ארוכות לזיווגה, מספרת כיצד נכנסה אל הקודש פנימה ושאלה בדמעות את הרב הגדול: "מה אני יכולה עוד לעשות כדי שאזכה כבר להיוושע?", והרב השיב לה: "תראי לקדוש ברוך הוא שכדאי שתהיה לך ישועה. קבלי על עצמך שבבית שתקימי תהיה תמיד מיטה לאורחים". טובי מציינת כי הרב הורה לה לקבל על עצמה דברים נוספים שתעשה בבית כשתקים.

תגיות:הרב יעקב אדלשטייןקבלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה