חדשות בארץ

חוק מבורך: שעת הורות לא רק לעובדות במשרה מלאה

יוזם החוק ח"כ יעקב אשר: "מהיום, האם תוכל להיות עם תינוקה שעה נוספת ביום במשך ארבעה חודשים. זוהי שעה חשובה לעתידו של התינוק ולקשר בינו לבין האם"

  • כ"ד אדר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חוק מבורך: מליאת הכנסת אישרה בפה אחד את הצעת החוק של ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) להרחבת שעת הורות. על פי ההצעה, אישה העובדת שמונה שעות ביום תהיה זכאית לשעת הורות ביום עם תום חופשת הלידה, גם אם היא אינה עובדת במשרה מלאה.

שעת הורות, הידועה גם בשם "שעת הנקה" מאפשרת לעובדת ששבה מחופשת לידה לקבל שעת הפסקה בתשלום ביום, או לצאת מהעבודה שעה אחת קודם סיום העבודה  כדי לטפל בילד ומבלי לפגוע בשכרה, למשך ארבעה חודשים מתום חופשת הלידה.

יצוין כי עד היום, נשים רבות העובדות במגוון עבודות לא היו זכאיות לשעת ההורות. הסיבה לכך היא שעל פי החוק, הזכאות ניתנת רק לעובדת העובדת משרה מלאה, כשהגדרת משרה מלאה נתונה בידי מקום העבודה. במקומות עבודה רבים מדובר בתשע שעות עבודה ביום, בעוד שנשים רבות עובדות בפועל שמונה שעות בלבד.

כעת, עם כניסתו של החוק לתוקף, תינתן זכאות לכל אישה העובדת שמונה שעות ביום. באופן זה יזכו תינוקות רבים לשעה משמעותית נוספת עם אמותיהן.

יוזם הצעת החוק, ח"כ אשר, בירך על אישורה של הצעת החוק. "מדובר בנדבך חשוב לטובת אימהות, שאמנם סיימו את תקופת חופשת הלידה אבל עדיין מגיעה להם שעת ההורות", אמר.

"כראש עיר לשעבר, הממונה על מנגנון עירוני שהעסיק מאות נשים, ראיתי את ההתלבטות של אימהות רבות האם לשוב לעבודה בתום חופשת הלידה", הוסיף הח"כ לציין. "מהיום, האם תוכל להיות עם תינוקה שעה נוספת ביום במשך ארבעה חודשים. זוהי שעה חשובה לעתידו של התינוק ולקשר בינו לבין האם".

הצעת החוק עברה את שלבי החקיקה, והיא תיכנס לתוקף בימים הקרובים עם פרסומה ברשומות. יצוין כי תחולת ההצעה הינה גם על אימהות שכבר שבו לעבודתן וטרם חלפו ארבעה חודשים מהלידה.

תגיות:שעת הורותח"כ יעקב אשר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה