בריאות ותזונה

האם מתן ויטמין D לנשים הרות יכול למנוע אוטיזם אצל התינוק?

מחקר חדש מצא כי עכברות הרות שצרכו ויטמין D בצורת הורמון פעיל המליטו כולן עכברים בריאים, שאינם סובלים מאוטיזם

  • כ"א אדר התשע"ז
(צילום: shutterstock(צילום: shutterstock
אא

איך נראה אוטיזם אצל עכברים? מקובל במחקר הרפואי להחשיב עכברים שמתקשים באינטראקציה חברתית ולוקים בהתנהגות סטריאוטיפית כלוקים באוטיזם. כשרוצים לבצע מחקר תרופתי הקשור באוטיזם, פונים לא פעם, ראשית לכל, לעכברים הללו.

מחקר חדש כזה התבצע לאחרונה באוניברסיטת קווינסלנד האוסטרלית. לא מזמן, גילו חוקרי מכון המוח של האוניברסיטה כי יש קשר בין רמות ויטמין D נמוכות אצל נשים בהריון והסיכון להולדת ילד עם אוטיזם. בהתאם לכך, הם החליט לבדוק את השפעתו של מתן תוסף ויטמין D בזמן ההריון– אבל לא סתם תוסף, אלא כזה שנצרך בצורה של הורמון פעיל.

קבוצת עכברות הרות, לפיכך, קיבלה תוסף ויטמין D כזה במהלך החלק בהריון שמקביל לשליש הראשון אצל בני אדם. התוצאה: כל העכברים שנולדו היו נוירוטיפקליים ולא סבלו מאוטיזם.

האם רופאים ימליצו מעתה על סוף ויטמין D בכמויות גדולות יותר לנשים בהריון? לא כל כך מהר. החשש הוא שמתן הוויטמין בצורת הורמון פעיל, כפי שנעשה במחקר העכברות, ישפיע לרעה על התפתחות השלד של העובר.

"בדיוק קיבלנו תקציב שיאפשר לנו לחקור איזו כמות מהתוסף הזה בטוחה לשימוש עבור נשים בהריון", אומרים החוקרים, שמבטיחים לעבוד על פענוח הנוסחה עד שיגיעו להמלצה האופטימלית להפחתת הסיכון לאוטיזם.

בינתיים, המחקר הזה מצטרף לשורה של מחקרים שמוכיחים כי האנושות המודרנית סובלת מחסרים עמוקים של וויטמין D – ומשלמת על החסרים האלה מחירים בריאותיים גבוהים. 

תגיות:אוטיזםויטמין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה