חדשות בעולם

דו"ח המס נחשף: מתברר כי טראמפ שילם מיסים כחוק

רשת MSNBC הודיעה כי בידיה נמצאים דוחות המס של נשיא ארה"ב משנת 2005. הבית הלבן אישר את האותנטיות ומיהר להקדים את הדיווח

  • י"ז אדר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עיתונאית רשת MSNBC האמריקאית רייצ'ל מדואו הודיעה הלילה (רביעי) כי השיגה את דוחות המס של נשיא ארצות הברית משנת 2005. כתגובה על כך, מיהר הבית הלבן להקדימהּ, והצהיר כי טראמפ מס בסך 38 מיליון דולר באותה שנה, על הכנסה של יותר מ-150 מיליון דולר. כלומר: 25% מהכנסותיו. הבית הלבן לא פרסם מסמכים התומכים בנתונים שהציג.

גורם בבית הלבן מתח ביקורת על פרסום נתוני המס של הנשיא ומסר הלילה כי "אתה יודע שאתה נואש לרייטינג כשאתה מוכן להפר את החוק ולפרסם דו"ח מס בן שני עמודים שיצא לפני יותר מעשור". מדואו, מצדה, הגיבה כי הפרסום חוקי ונעשה בהתאם לתיקון הראשון לחוקה.

כזכור, טראמפ סירב בעבר לפרסם מידע אודות המס אותו שילם. זאת, על אף שבארצות הברית נהוג שנשיאים ומועמדים לנשיאות מפרסמים באופן מלא את דוחות החזרי המס על רווחיהם. במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות זכה טראמפ לביקורת לא פעם בטענה כי נהג להתחמק מתשלום מיסים באופן קבוע.

בראיון ב-MSNBC אמש אמר ג'ונסטון, כי הוא אינו מוציא מכלל אפשרות שטראמפ עצמו שלח לו את המסמך, שהגיע לתיבת הדואר שלו "ללא הודעה מוקדמת".

ממשל טראמפ הזדרז לאשר את האותנטיות של דוח המס מ-2005 כמה שעות לפני שהתוכנית של רייצ'ל מדו בכלל עלתה לאוויר, לאחר ש-MSNBCשלחה את המסמך לבית הלבן כדי לקבל תגובה.

"לפני שנבחר לנשיא, טראמפ היה אחד מאנשי העסקים המוצלחים ביותר בעולם", נאמר בהודעת הבית הלבן. "הייתה לו אחריות לחברה שלו, למשפחתו ולעובדיו לשלם מס לא יותר ממה שמחייב החוק". ההדועה מדגישה, כי נוסף למס הכנסה פדרלי, שילם טראמפ "עשרות מיליוני דולר במסים אחרים".

בנו של טראמפ, דונלד טראמפ ג'וניור, הגיב בסרקזם לידיעה ומסר "רייצ'ל, תודה שהזכרת לכל עוקבייך שונאי טראמפ עד כמה הוא מצליח, וכי הוא שילם 40 מיליון דולר מיסים"

תגיות:דונאלד טראמפמיסים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה