חדשות בארץ

סכנת חיים: עלייה של 20% בשימוש בסלולרי בנהיגה

למעלה מ-75,000 קנסות על שימוש בסלולרי בעת נהיגה ניתנו בשנת 2016. מדובר באחת הסיבות המרכזיות ביותר לתאונות דרכים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זינוק של 20% נרשם בשנת 2016 במספר הדוחות על שימוש בטלפון נייד בעת נהיגה. לא פחות מ-75 אלף דוחות כאלו ניתנו במהלך השנה, וזאת לאחר שדווקא בשנים האחרונות הייתה ירידה בדוחות מסוג זה.

הסיבה לכך היא ככל הנראה ירידת מספר הניידות ושוטרי התנועה כתוצאה מקיצוץ של תקציב האגף וניצול עשרות מיליוני שקלים בשנה לפרויקט מצלמות המהירות.

על פי נתוני עמותת אור ירוק - העיר המובילה במספר הדו"חות היא ירושלים בה ניתנו במהלך השנה 40,950 דוחות. הבאה בתור אחריה היא תל אביב עם 28,089 דוחות בשנה.

על אף העלייה החמורה בשנה האחרונה, השנים שעדיין אוחזות במספר הדוחות הגבוה ביותר על שימוש בטלפונים ניידים בזמן נהיגה הן 2010 ו-2011, אז ניתנו בכל שנה כ-1000 דוחות.

יודגש כי החוק מאפשר רק דיבור בטלפון הנייד באמצעות דיבורית. כל שימוש אחר כמו שיחות, משלוח מסרונים או גלישה באינטרנט – אסור, והקנס על העבירה הוא 1000 שקלים.

בעמותת אור ירוק הביעו תרעומת על הנתונים וציינו: "מדינת ישראל מכניסה כסף רב מהקנסות שהיא גובה מעברייני התנועה, הגיע הזמן שהכסף יחזור לאזרחים וישמש להצלת חיים". עוד הם הבהירו: "בעולם כבר הבינו שמדובר באחת הסיבות המרכזיות לתאונות דרכים והגבירו את האכיפה ואת חוסר הסובלנות כלפי שימוש בטלפון בזמן נהיגה".

עקבו אחרינו ב-News
תגיות ועדכונים:

היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים