ונשמרתם

סכנת חיים: עלייה של 20% בשימוש בסלולרי בנהיגה

למעלה מ-75,000 קנסות על שימוש בסלולרי בעת נהיגה ניתנו בשנת 2016. מדובר באחת הסיבות המרכזיות ביותר לתאונות דרכים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זינוק של 20% נרשם בשנת 2016 במספר הדוחות על שימוש בטלפון נייד בעת נהיגה. לא פחות מ-75 אלף דוחות כאלו ניתנו במהלך השנה, וזאת לאחר שדווקא בשנים האחרונות הייתה ירידה בדוחות מסוג זה.

הסיבה לכך היא ככל הנראה ירידת מספר הניידות ושוטרי התנועה כתוצאה מקיצוץ של תקציב האגף וניצול עשרות מיליוני שקלים בשנה לפרויקט מצלמות המהירות.

על פי נתוני עמותת אור ירוק - העיר המובילה במספר הדו"חות היא ירושלים בה ניתנו במהלך השנה 40,950 דוחות. הבאה בתור אחריה היא תל אביב עם 28,089 דוחות בשנה.

על אף העלייה החמורה בשנה האחרונה, השנים שעדיין אוחזות במספר הדוחות הגבוה ביותר על שימוש בטלפונים ניידים בזמן נהיגה הן 2010 ו-2011, אז ניתנו בכל שנה כ-1000 דוחות.

יודגש כי החוק מאפשר רק דיבור בטלפון הנייד באמצעות דיבורית. כל שימוש אחר כמו שיחות, משלוח מסרונים או גלישה באינטרנט – אסור, והקנס על העבירה הוא 1000 שקלים.

בעמותת אור ירוק הביעו תרעומת על הנתונים וציינו: "מדינת ישראל מכניסה כסף רב מהקנסות שהיא גובה מעברייני התנועה, הגיע הזמן שהכסף יחזור לאזרחים וישמש להצלת חיים". עוד הם הבהירו: "בעולם כבר הבינו שמדובר באחת הסיבות המרכזיות לתאונות דרכים והגבירו את האכיפה ואת חוסר הסובלנות כלפי שימוש בטלפון בזמן נהיגה".

תגיות:סלולרינהיגהונשמרתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה