מעניין

מה גרם להבזק האור המסתורי שחלף שלשום מעל אוסטרליה?

תושבי האי טסמניה באוסטרליה ראו ביום שלישי את האובייקט הזוהר בתמונה חולף מעליהם. האם זה היה מטאור - או אולי דווקא עב"ם? למומחים יש הסבר אחר

  • ד' אדר התשע"ז

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

מה אתם רואים בתמונה הזו? תושבי האי האוסטרלי טסמניה ראו את האובייקט הזוהר הזה חולף מעל ראשיהם ביום שלישי והסיקו שמדובר בכדור אש – או בעב"ם.

לי-אן פיטרס, תושבת האי, צילמה את מה שראתה. "באותו בוקר התעוררתי מוקדם מהשעון המעורר", היא מספרת. "מחלון המטבח שלי אפשר לראות היטב את השמיים. התחלתי לבשל את סעודת יום ההולדת לביתי, שבדיוק מלאו לה שש עשרה שנים – ואז ראיתי את הדבר הזה!"

פיטרס האמינה שהיא רואה כדור אש, אבל תושבים אחרים של האי שצפו בהבזק השמיימי, האמינו שהם רואים עב"ם.

מומחים, לעומת זאת, הורסים את המסיבה ומתעקשים שלא מדובר בכדור אש וגם לא בספינת חלל המאוישת בחייזרים. לדבריהם, מדובר במטוס רגיל לחלוטין.

"אורך הזמן שבו נצפה האובייקט, כמו גם המהירות שלו, תומכים בהנחה הזאת", אמר כריס ארקל, אסטרונום העובד בטסמניה, לרשת החדשות האוסטרלית ABC. "מטאור או פסולת חלל בוערת היו נעים במהירות רבה הרבה יותר".

בדיקה של כלי תעופה שהיו באוויר מעל טסמניה באותה זמן העלתה כי המדובר ככל הנראה במטוס אירבוס שעשה את דרכו לאוקלנד.

"זה בסך הכל שובל שמשאיר מטוס סילון", מסכים דיוויד פינלי, מומחה אוסטרלי אחר. "אנשים טועים לעיתים קרובות וחושבים שהשובלים האלה הם מטאורים. נתקלתי אפילו באנשים שבתנאי תאורה מסויימים חשבו שהם רואים כוכב שביט".

לי-אן פיטרס הסכימה לקבל את ההסבר. אחרי שכתבה תחילה בפייסבוק שראתה 'כדור אש של מטאור', היא עדכנה והסבירה שמה שראתה היה בעצם: ,מטוס נהדר שנצבע בקרני השמש העולה".

"העיקר שזו הייתה התחלה מרגשת ליום", היא מסכמת.

תגיות:אוסטרליהמטאור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה