בריאות ותזונה

מדהים: שתי נוסחאות מנצחות להלבנת שיניים טבעית, יעילה ומהירה

בימים עברו, נוסחאות לניקוי השיניים והלבנתן היו פשוטות עד למאוד, וכללו רכיב אחד או שניים בלבד. מאז, ככל שהשתכללה המודרניזציה, איתה 'גדלו' גם משחות השיניים שאליהן מוכנסים כיום עשרות רכיבים, שלצערנו, לא פעם הם גם רעילים ומסוכנים. לפניכם שתי נוסחאות מנצחות להלבנת שיניים באופן טבעי ובריא

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בימים עברו, נוסחאות לניקוי השיניים והלבנתן היו פשוטות עד למאוד, וכללו רכיב אחד או שניים בלבד. מאז, ככל שהשתכללה המודרניזציה, איתה 'גדלו' גם משחות השיניים שאליהן מוכנסים כיום עשרות רכיבים, שלצערנו, לא פעם הם גם רעילים ומסוכנים.

מדוע אף אחד לא מוחה? ראשית משום שרובנו לא מבינים בטיבם של רעלים וההשלכות שלהם על גופנו, וגם משום שקשה מאוד להתחקות אחר אחוזי הרעלנים במשחות המצויות כיום בשוק.

הטיבטים למשל, מוחזקים עד היום לבעלי שיניים לבנות ובריאות באופן טבעי – גם משום שהמזון שלהם קרוב יותר לטבע ופחות מתועש, וגם ובעיקר משום שהם נוהגים לצחצח את שיניהם עם רכיב אחד בלבד: מלח ים ומים.

ד"ר גיל יוסף שחר, העומד בראש המרכז לרפואת הרמב"ם, מסביר כי "ככל שיש פחות מרכיבים במשחת השיניים, כך קטן הסיכון שהיא מכילה חומרים בעייתיים. משחת השיניים שלי למשל, היא פשוטה מאוד, ואני מכין אותה מסודה לשתייה ומים בלבד".

סודה לשתייה (או סודיום ביקרבונט בשמו הכימי) הוא חומר שמנטרל חומציות, ומכאן שיש לו כמה וכמה יתרונות בעניין ניקיון השיניים ושמירה על בריאותן:

1. החומציות הגבוהה פוגעת בשכבת האמייל המצפה את השן, אולם צחצוח השיניים בעזרת סודה לשתייה – מנטרל לחלוטין את החומציות הזו, ושומר על שכבה חשובה זו.

2. מחקרים הוכיחו שסודה לשתייה היא בעלת יכולת פנומנלית להסרת כתמים מעל שכבת האמייל, בצורה טובה הרבה יותר מכל משחות השיניים המצויות בשוק.

3. סודה לשתייה היא בעלת יכולת הלבנה מדהימה. מחקר שהשווה בין משחות שיניים מסחריות, מצא שככל שיש יותר סודה לשתייה במשחת השיניים – כך אפקט ההלבנה שלהן גדול יותר.

4. ממחקר שנעשה בשנת 2008 ובדק את יכולתן של משחות שיניים להסיר את הפלאק (שכבת החיידקים) מהשיניים שלנו, נמצא כי משחות שהכילו ריכוז גבוה יותר של סודה לשתייה – הסירו את הפלאק במהירות וביעילות, לעומת משחות שבהן היו ריכוזים נמוכים של הסודה לשתייה.

אז איך מכינים את משחת השיניים הטבעית והבריאה?

שתי שיטות, ושני רכיבים שונים:

השיטה האחת (של ד"ר גיל יוסף שחר): בכלי קטן מזכוכית לערבב כפית שטוחה של אבקת סודה לשתייה, עם שתי כפיות מים, עד להיווצרות נוזל מימי (ולא עיסתי, היות וצחצוח יומיומי בעזרת גרגירים סמיכים שאינם מהולים במים, עלולים לגרום חלילה לנסיגת חניכיים).

השיטה השנייה (של נזירי טיבט): מלאו כוס זכוכית במחצית מים קרים ומחצית מים רותחים, ושפכו אל תוכה כף מלח גס. ערבבו את התמיסה עד לקבלת קצף (דקת ערבוב לערך) וצחצחו את השיניים בקצף שנוצר.

תגיות:שינייםבריאותהלבנהסודה לשתייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה