בריאות ותזונה

עייפים? כך תהפכו את הבוקר שלכם לערני, יעיל ומהנה

מרגישים שאתם לא מספיקים את כל מה שרציתם במהלך היום? חולמים לקום מוקדם בבוקר אבל פשוט לא מצליחים? הנה כמה טיפים יעילים, שיעזרו לכם להפוך ל"אנשי בוקר", ולהיות הרבה יותר יעילים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מכירים את האנשים האלה, שקמים מוקדם בבוקר ועובדים בשיא המרץ? אם חשבתם שרק אתם מסתכלים עליהם בקנאה, מתוך הפוך שאתם שקועים בו גם 5 דקות אחרי שהייתם צריכים לקום, או מתוך הלחץ של ההספקים לאורך כל היום – אתם לא לבד. אם גם אתם רוצים להיות אנשי בוקר יעילים וחרוצים, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם.

 

טיפ ראשון: לקום מוקדם בבוקר

מחקרים מוכיחים שאנשים שקמים מוקדם בבוקר באופן קבוע הם אנשים אופטימיים יותר, בעלי מצפון מפותח, והם גם אנשים נחושים מאד ונעימים לסביבה. גם מבחינה פרקטית, יש הרבה משימות שאפשר לבצע בבוקר, ושנעשות מורכבות יותר בשעות המאוחרות יותר של היום. השקט של הבוקר יכול גם לתת לכם ריכוז שחסר בשעות הערב.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

טיפ שני: לאכול ארוחת בוקר

הרמב"ם כבר דיבר על החשיבות של פת שחרית לפני שנים רבות. היום יש לכך גם חיזוקים מחקריים רבים. במקום לוותר על ארוחת הבוקר לטובת דברים דחופים יותר שיש לכם לעשות, דאגו לאכול בשעה מוקדמת – כך תסייעו לריכוז שלכם וגם לשיפור של מצב הרוח. ללא ארוחת בוקר, תהיו יעילים פחות. בנוסף, אל תשתו קפה מיד כשאתם קמים, ואם כבר התרגלתם למנהג הזה – נסו לשנות אותו. על פי המחקרים, בזמן הקימה הגוף מפריש קורטיזול, אשר מסייע ליקיצה טבעית. צריכת קפאין בשעה הזו עלולה לפגוע בפעילות של הקורטיזול. העדיפו ארוחת בוקר אשר כוללת חלבונים ופחמימות מלאות, ואת הקפה דחו לשעה או שעתיים מאוחר יותר.

 

טיפ שלישי: להיעזר במולטיטסקינג בתחילת היום

במהלך היום, יעילות העבודה פוחתת כאשר מבצעים מספר משימות בו זמנית. אך בשעות הבוקר, מולטיטסקינג עשוי לסייע לכם ולשפר את היכולות שלכם, הן מבחינה מנטאלית והן מבחינה פיזית. הקשיבו להרצאה או לשיעור בעודכם צועדים לעבודה או מכינים ארוחת בוקר, או בחרו בפעולות מקבילות אחרות שתוכלו לבצע בבוקר.

 

טיפ רביעי: לכבות את הטלפונים בלילה

מחקרים רבים כבר הוכיחו כי אור, ובעיקר אור מלאכותי, כמו זה שפולטים המכשירים הסלולאריים השונים, משפיע לרעה על הגוף ועל היכולת שלנו לישון היטב. האור הזה גורם לגוף לבלבול, ולתחושה של אור יום, כך שאנחנו נשארים ערניים גם בשעות הקטנות של הלילה. לטווח הארוך, הבלבול הזה מקשה עלינו לקום בבוקר, משנה את הקצב הטבעי שעל פיו פועל הגוף ויוצר בלבול של המערכות הפיזיות. ישנם אף מחקרים שממליצים להפסיק להשתמש בטלפונים סלולאריים או במכשירים דומים החל מהשעה 8 בערב ועד למחרת בבוקר.

 

טיפ חמישי: לבדוק מיילים לפני תחילת יום העבודה

נשמע מתסכל קצת, לבדוק את המיילים מהעבודה עוד לפני שמתחילים לעבוד. אבל המחקרים מראים שזהו אחד היתרונות של "אנשי הבוקר" – בודקים את המיילים לפני שמגיעים אל המשרד, וכך יודעים לתכנן מראש את סדר העדיפויות של העבודה במהלך היום.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

טיפ שישי: להתחיל עם העבודות המסובכות

רובנו נוטים לדחות עבודות קשות או מורכבות ככל האפשר. אבל אנשי הבוקר היעילים יודעים ליצור סדר עדיפויות נכון יותר. כשמתחילים עם המשימות הקלות – לאורך כל היום מרגישים תחושה מעיקה של הצורך לבצע משימה קשה בהמשך. עדיף להתחיל עם המשימה הקשה, לסיים אותה ולעבור לעבודות הפשוטות יותר.

 

טיפ שביעי: להיות פעילים בבוקר

אחד הדברים היעילים ביותר, שיפרו אתכם במהלך היום, הוא פעילות גופנית בבוקר. זה לא קל, נכון, אבל אימון כושר או פעילות גופנית כלשהי בבוקר הופכת אתכם לאנרגטיים יותר במהלך היום, וגם משפרת את היכולות הקוגניטיביות.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

תגיות:השכמה בבוקרטיפיםעייפות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה