חדשות בעולם

התינוק הרך בוכה ללא סיבה נראית לעין? בדקו את האצבעות שלו

סין: תינוק בן חודשיים כמעט איבד את האגודל שלו, לאחר ששערה מראשה של אימו – נכרכה סביבה. הרופאים: "מדובר בתופעה שידועה לנו בשם 'תסמונת השערה הכרוכה', שמהווה סכנה אמיתית לתינוקות בגיל הרך – היות והיא חוסמת את זרימת הדם". הורים, שימו לב

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סכנת נפשות: תינוק כבן חודשיים מסין, כמעט איבד את האגודל שלו בשל שערה 'תמימה' מראשה של אימו, שנכרכה סביב לאצבעו וחסמה את דמו. "אני לא מאמינה שאני אומרת את זה, אבל פשוט לא הצלחתי להבין למה הוא בוכה כל כך. בדקתי כל סיבה אפשרית, ולא מצאתי דבר שעלול להסביר את הבכי הממושך שלו", סיפרה האם.

עד שהבחינה באגודל הנפוחה שלו, שניכר היה כי משהו אינו כשורה עמה. "רצתי איתו מהר לבית החולים, כי הבנתי שיש כאן איזו בעיה שהרופאים חייבים לבדוק". ה'בעיה' התגלתה כלא אחרת מאשר שערה ארוכה שנכרכה סביב אצבעו הזעירה של הפעוט, וגרמה לעצירת הדם.

ויש לזה אפילו שם בלקסיקון הרפואי: תסמונת השערה הכרוכה (באנגלית: Toe Tourniquet Syndrome). "היות והשערה חדרה אל מתחת לעור, נאלצנו לבצע ניתוח על מנת להסירה לגמרי", אמר הרופא שקיבל לידיו את התינוק. "אבל אין ספק שמדובר בנס שהפעוט הובא לכאן בזמן. כבר היינו עדים למקרים זהים שהסתיימו בכי רע, לעתים אפילו בכריתת אצבע".

טווח הגילאים שנמצא תחת סכנה זו של תסמונת השערה הכרוכה הוא בין ארבעה ימים ל-20 חודשים, ולרוב מסתיימים המקרים בהסרת השערה מבלי שייגרם כל נזק נוסף לאיבר כלשהו – אלא במקרה שבמקום עצירת הדם נוצר נמק. התסמינים שמדווחים על ידי רוב ההורים הם בכי חזק ומתמשך ולעתים אפילו סימני מצוקה וסטרס.

כך שאם ניסיתם הכל ובכל זאת לא הצלחתם להרגיע את התינוק הרך שבוכה, בידקו היטב את האצבעות שלו, וודאו שלא נכרכה עליהם שום שערה. אם בכל זאת מצאתם, הסירו אותה בזהירות ועדינות, בעזרת מספריים דקים וקטנים.

תגיות:תינוקותחדשות בעולםסכנהשיערות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה