חדשות בעולם

הבית הלבן: לא נתעקש על פתרון שתי מדינות

שעות ספורות לפני פגישת ראש הממשלה נתניהו עם נשיא ארה"ב טראמפ, מבהיר בכיר בבית הלבן: אנו מעוניינים בשלום בין ישראל לפלסטינים, אך לא נתעקש על פתרון שתי המדינות

הבית הלבן (צילום: shutterstock)הבית הלבן (צילום: shutterstock)
אא

גורם רשמי בכיר בבית הלבן אמר הלילה (רביעי) כי ארצות הברית לא תתעקש על מימוש פתרון שתי המדינות. לדברי אותו גורם שביקש להישאר בעילום שם, הנשיא תומך ביעד של שלום בין ישראל לפלסטינים, אפילו אם פתרון שתי המדינות לא יהיה חלק מכך. "היעד העיקרי הוא השלום", הבהיר הגורם, "בין אם הוא יגיע בצורה של פתרון שתי המדינות, אם בכך ירצו הצדדים, ובין אם בצורה אחרת שעליה יסכימו הצדדים. אנחנו לא הולכים להכתיב לצדדים את התנאים להשגת הסכם".

הדברים נאמרו במקביל לפגישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה רקס טילרסון ולקראת פגישתו מחר עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בפעם הראשונה לאחר תחילת כהונתו כנשיא ארה"ב.

אמש (שלישי) נפגש ראש הממשלה  בוושינגטון עם מזכיר המדינה האמריקני רקס טילרסון. בפגישה, שארכה כשעתיים, דנו השניים בכל הנושאים האזוריים, כולל איראן. במהלך הפגישה, הזמין נתניהו את טילרסון לבקר בישראל, על מנת למסד קשרים ישירים בין מזכיר המדינה וצוותו לבין לשכת ראש הממשלה.

הערב (רביעי) בשעה 19:00 לפי שעון ישראל, ייפגש ראש הממשלה עם הנשיא טראמפ. לאחר פגישתם, יקיימו השניים מסיבת עיתונאים משותפת.

בתוך כך, בתחילת השבוע צוטטו בערוץ 10 מקורות בבית הלבן שאמרו כי טראמפ לא ינקוט במונח "שתי מדינות" במהלך הפגישה עם ראש הממשלה נתניהו. עוד ציינו אותם מקורות כי טראמפ רוצה להיות הנשיא שיביא את השלום בין ישראל לפלסטינים.

תגיות:הבית הלבןפלסטינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה