חדשות בארץ

נתניהו: "טראמפ אמנם חבר, אך אסור למתוח את החבל יותר מדי"

ראש הממשלה צפוי הסביר לנשיא ארה"ב כי הטיפול בבעיה האיראנית חשוב לישראל בעת הזאת, הרבה יותר מהתקדמות מול הפלסטינים

נתניהו וטראמפ (צילום: קובי גדעון / לע"מ)נתניהו וטראמפ (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא בצהריים (שני) לוושינגטון לביקור בארצות הברית. זהו הביקור הראשון מאז החלה כהונתו של הנשיא דונלד טראמפ.

נתניהו ייפגש במהלך ביקורו גם עם סגן הנשיא מייק פנס, מזכיר המדינה רקס טילרסון, יו"ר בית הנבחרים וסנאטורים משני צידי הקשת הפוליטית האמריקנית.

ראש הממשלה צפוי להציג לטראמפ את נושא איראן כבעיה המרכזית של ישראל שזקוקה לטיפול אמריקני. נתניהו יאמר לטראמפ כי הטיפול בנושא האיראני צריך להיות בסדר העדיפויות האמריקני, הרבה לפני הקיפאון במגעים בין ישראל והפלסטינים.

עוד יאמר ראש הממשלה כי הקשר בין איראן לסוריה מטריד, משום שהסורים חולקים גבול משותף עם ישראל - ויש צורך בהחלשת הציר הזה, שלדעת נתניהו עלול לפגוע לא רק בישראל אלא גם במדינות רבות אחרות במזרח התיכון.

בנושא הפלסטיני יבהיר ראש הממשלה כי ישראל נכונה למשא ומתן ללא תנאים מוקדמים - אך כל ניסיון שנעשה לחדש את המגעים בשנים האחרונות - נתקל בתנאים פלסטיניים בלתי הגיוניים. בפגישה מתכוון נתניהו לשמוע מה יש לנשיא טראמפ לומר בנוגע להרחבת ההתיישבות - אך לא להציב מטרות חדשות כמו סיפוח מעלה אדומים או בנייה מחוץ לגושי ההתיישבות.

בישיבת הקבינט המדיני בטחוני אמש נערך דיון ארוך, מעמיק ויסודי לקראת הפגישה. השרים הציגו את עמדותיהם באשר לסוגיות שעל הפרק כמו איראן, סוריה, הרשות הפלשתינית והיחסים עם הממשל החדש. על פי הודעת לשכת ראש הממשלה, כל השרים הסכימו כי יש חשיבות גדולה להדק את היחסים עם ארצות הברית גם ברמת הממשל וגם ברמה הבין אישית. על פי הודעת הלשכה, האווירה בדיון היתה נינוחה ועניינית, כשבסיומה איחלו השרים הצלחה לנתניהו.

שרי הבית היהודי, נפתלי בנט ואיילת קד, קראו לנתניהו לחזוק בו מנאום בר אילן, אותו נשא לפני שמונה שנים ובו הביע תמיכה במדינה פלסטינית. גם חלק משרי הליכוד דרשו מנתניהו להוביל ולתאם מול הנשיא מדיניות של בנייה בלתי מוגבלת בירושלים ובתוך ההתנחלויות. השר לביטחון פנים גלעד ארדן קרא להחיל את החוק הישראלי במעלה אדומים ובגוש עציון ולתאם פרויקטים כלכליים.

בתגובה, השיב נתניהו כי "הנשיא טראמפ הוא חבר, אבל צריך לפעול בזהירות ולא למתוח את החבל יותר מדי. לא אחזור בפומבי מנאום בר אילן". 

תגיות:ביבי נתניהודונאלד טראמפפגישה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה