חדשות בארץ

דריכות ומתיחות בירושלים לקראת פגישת נתניהו וטראמפ השבוע

לקראת פגישת שני המנהיגים שנקבעה ליום רביעי הקרוב, גובר הלחץ על נתניהו מימין. בנט דורש מראש הממשלה להצהיר על נסיגה מרעיון הקמת מדינה לפשתינית

נתניהו וטראמפ (צילום ארכיון: פלאש 90)נתניהו וטראמפ (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

ביום רביעי הקרוב צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו להיפגש עם דונלד טראמפ. זוהי הפגישה הראשונה מאז החל טראמפ לכהן כנשיא ארה"ב, והדריכות בירושלים גוברת.

כחלק מההכנות לפגישה, המהווה פגישה מכרעת שתסמן את אופי היחסים בין שתי המדינות, צפוי ראש הממשלה לכנס היום (ראשון) אחר הצהריים את הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון מיוחד.

בדיון יציג נתניהו את סדר היום לפגישה, כשבין הנושאים שידונו יהיו הסכם הגרעין עם איראן, המצב הרגישי בסוריה ומעורבותו של פוטין, חיזוק שיתוף הפעולה הביטחוני והמודיעיני בין ישראל לאמריקה, וכמובן: הקיפאון המדיני בין ישראל לפלשתינים.

הנושא הפלשתיני הוא היחיד הנתון במחלקות בין חברי הקבינט וכן בתוך הממשלה, וסביבו נתון נתניהו ללחצים גדולים. בימין דורשים מנתניהו להצהיר כי הוא נסוג מפתרון שתי המדינות ומהקמת מדינה פלשתינית.

שר החינוך נפתלי בנט פרסם קריאה לנתניהו, בה קרא לו להימנע להזכרת המילים 'מדינה פלשתינית', וכי מדובר באסון אם הן ייאמרו. "כל העולם יקשיב לכל מילה. שתי המילים 'מדינה פלשתינית הן אסון היסטורי. אסור שהן ייאמרו. אם בעידן טראמפ-נתניהו ישראל בוחרת להקים את פלשתין, אין דרך חזרה", כתב בנט.

בתוך כך, בסוף השבוע שעבר העניק טראמפ לראשונה ראיון לתקשורת הישראלית. בדבריו ל'ישראל היום', אמר הנשיא כי "אני מכיר את ישראל טוב מאד ומעריך אותה. אני רוצה להשיג שלום בין ישראל לפלשתינים. אני רוצה שישראל תתנהג באופן הגיוני בתהליך השלום, ושהוא יגיע אחרי כל כך הרבה שנים. אני רוצה ששני הצדדים יתנהגו באופן סביר, ויש לנו סיכוי טוב לכך".

"גם הפלשתינים יצטרכו לבצע ויתורים", המשיך הנשיא ואמר. "ואף דיל אינו טוב אם הוא לא טוב לכל הצדדים. אנחנו כרגע בתהליך שנמשך הרבה זמן. סביבי הרבה אנשים חכמים שטוענים שאי אפשר להגיע להסכם. אני לא מסכים איתם. אני חושב שאפשר להשיג הסכם, ושצריך להשיג הסכם".

בהתייחסו לבנייה בהתנחלויות, אמר הנשיא: "יש שטח מוגבל שנשאר, וכל פעם שאתה לוקח אדמה עבור התנחלויות, נותר פחות שטח. אני לא מכיר מישהו שמאמין שלהתקדם עם התנחלויות זה טוב לשלום".

כשנשאל על העברת השגרירות לירושלים, השיב טראמפ: "אני חושב על זה ואני לומד את העניין. זו החלטה לא קלה, והיא נידונה כבר שנים. אף אחד לא רצה לבצע את ההחלטה הזאת, ואני חושב על זה באופן רציני ביותר".

ביחס להסכם הגרעין עם איראן, אמר טראמפ כי "ההסכם עם איראן היה אסון עבור ישראל. זה בלתי נתפס. כאיש עסקים אני יודע לזהות הסכם טוב והסכם רע. את ההסכם הזה אי אפשר להבין. הוא נשגב מבינתי. חבל שהוא נעשה". 

תגיות:פגישהביבי נתניהודונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה