חדשות בעולם

טראמפ טרק את הטלפון לראש ממשלת אוסטרליה: "זו עסקה גרועה"

ראש ממשלת אוסטרליה, מלקולם טרנובל, ביקש מנשיא ארה"ב דונלד טראמפ לכבד את הבטחתו של ממשל אובמה. הנשיא זעם על השיחה וטרק את הטלפון

טראמפ בשיחה רגועה (צילום: הבית הלבן)טראמפ בשיחה רגועה (צילום: הבית הלבן)
אא

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ תקף הלילה (חמישי) בחריפות את העסקה שנחתמה בין ממשל אובמה לממשלת אוסטרליה לקליטת אלפי פליטים בארצות הברית.

על פי הדיווח ב''וושינגטון פוסט'', טראמפ שוחח טלפונית עם ראש ממשלת אוסטרליה, מלקולם טרנובל, ורתח מזעם כשראש הממשלה האוסטרלי ביקש ממנו לכבד את הבטחתה של ארה"ב ולקלוט 1,250 פליטים ממרכזי המעצר האוסטרלים.

"זו העסקה הכי גרועה שנעשתה אי פעם", אמר טראמפ בכעס, והוסיף כי העסקה הזאת "תהרוג אותו" מבחינה פוליטית. טראמפ האשים את טרנובל בכך שהוא מבקשים לייצא את "מחבלי בוסטון הבאים".

במהלך השיחה, סיפר טראמפ לטרנבול כי הוא שוחח באותו היום עם ארבעה מנהיגים עולמיים, כולל עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, וכי "השיחה איתך היא, במידה רבה, הגרועה ביותר. אני לא רוצה את האנשים האלה". השיחה הטעונה הסתיימה אחרי 25 דקות, למרות שהייתה אמורה להיות באורך של שעה. לפי הדיווח, טראמפ סירב לבקשתו של טרנובל להמשיך את השיחה ולדון בנושאים אחרים, וטרק את הטלפון בכעס.

טראמפ צייץ בטוויטר: "הייתם מאמינים לזה? ממשל אובמה הסכים לקחת מאלפי מהגרים לא חוקיים מאוסטרליה. למה? אני אלמד את העסקה הזאת".

דובר הבית הלבן סירב להגיב לטענות על השיחה שנותקה אך פקיד בכיר בממשל טראמפ הודה בפני התקשורת כי השיחה עם טרנובל הייתה עוינת וטעונה, אך הדגיש כי רוב השיחות של טראמפ עם מנהיגים זרים, כולל יפן גרמניה צרפת ורוסיה, היו יעילות ונעימות.

ראש ממשלת אוסטרליה, מלקולם טרנובל, סירב אף הוא להגיב לפרסומים. במסיבת עיתונאים שערך הוא אמר כי "הקשר בין אוסטרליה לארצות הברית הוא טוב מאוד".

הוויכוח נסוב סביב 2,500 פליטים שביקשו מקלט באוסטרליה והופנו למתקני כליאה מול חופי המדינה בפפואה גינאה החדשה. תנאי המחיה המחפירים במקום דרשו את התערבות האו"ם. ממשל אובמה התחייב לקלוט מחצית ממבקשי המקלט, אם יעברו את הבידוק הביטחוני האמריקני.

יצוין כי רבים מהפליטים שנמצאים במתקני הכליאה מגיעים מאיראן, עיראק, סודן וסומליה – מדינות שנמצאות תחת איסור הכניסה החדש שהטיל הנשיא טראמפ. עם זאת, בצו הנשיאותי שעליו חתם טראמפ, הוכנס סעיף שמחייב "לכבד הסכמים בינלאומיים קודמים".

תגיות:אוסטרליהדונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה