כתבות מגזין

אייל כהן: "לאנשים צעירים בגיל או בזהות, אני ממליץ שלא ללכת לריאליטי"

לרגל אלבום בכורה שיראה אור בקרוב, כוכב דה וויס אייל כהן, משחרר סינגל חדש בשם 'עוזב את הרקיע', ומדבר בין היתר על הקשר המחודש עם הבורא ("האלבום הוא בעצם דיבור ישיר שלי עם אלוקים"), על האמת שחיפש בדרכו ועל החוויה ב'דה וויס' שהותירה בו חותם ("לא ממליץ לצעירים בגיל או בזהות לפנות לתכנית ריאליטי")

אא

שנתיים וחצי לאחר הגמר הגדול של התוכנית 'דה וויס' בה השתתף, אייל כהן (31) מדבר על ההתנסות שבנתה בו תובנות אחרות, על אלבום הבכורה שיראה אור בקרוב ועל הקשר המתחדש עם הבורא - אליו חזר לאחר חיפוש ממושך, שהתחיל אי שם בצורך למצוא את הזהות והמקום הייחודי שלו בעולם.  

את הסינגל 'עוזב את הרקיע' מגדיר כהן כ'דיבור ישיר ביני לבין אלוקים. המילים מתעסקות עם העובדה שאדם רוצה מקום בעולם, כמו שהוא. בלי קשר לבגדים שהוא מתכבד בהם - עם מגבעת, בלי כיפה, עם שיער פרוע או במטפחת. לבוא כמו שאתה ולהיות מחובר לשמיים".

על התובנות שהפיק מההשתתפות בתוכנית התבטא כהן ואמר כי היום הוא רואה דברים מנקודת מבט אחרת, בשלה קצת יותר. "לאנשים צעירים בגיל או בזהות, אני ממליץ שלא ללכת לריאליטי", הוא אומר בראיון לynet. "זו מכונה מאוד משומנת וחזקה, שיכולה לבלוע הרבה אנשים טובים. באופן אישי אני מאוד שמח על החשיפה, אבל הגעתי לתוכנית כיוצר די בשל, עם משפחה חזקה ותומכת. רוב שירי האלבום נולדו עוד לפני 'דה ווייס', ורק חלק קטן מהשירים נוספו אחרי ובעקבות התוכנית".

"חיפשתי ליצור מתוך כנות וזה מה שאני עושה. מופיע בדרך שלי"

כהן גדל בבית דתי, אך בתיכון התרחק קצת משמירת המצוות. במהלך התקופה הזו הכיר את מאיה, שלימים הפכה לאשתו ולאחר שירות צבאי ולימודים, חשב שהכיוון הוא הוראה. אלא שאז "נפל לי האסימון והבנתי שעם כל אהבתי לתלמידים ולספרים, אני רוצה לחיות בעולם של כתיבה ויצירה. התחלתי לכתוב ולהלחין את האלבום, ואז חבר רשם אותי ל'דה ווייס' ומשם הכל התקדם".

לפני חודשים ספורים, החליטו מאיה ואייל לעזוב עם ילדיהם להודו - לטובת הופעות מחזקות עבור מטיילים ישראלים, מטעם 'בית ליבא' בתל אביב. "זו הייתה תקופה מעוררת השראה", משחזר כהן. "בכל מוצאי שבת הופענו בפני 150-200 איש. הופעה בלי פילטרים, על מחלצו, באווירה הודית, בצפון המדינה לרגלי ההימליה. זאת חוויה שהפכה אותי. חזרתי משם מאוד רגוע, מאוד בטוח, מאוד שלם. 

"אז הבנתי שאין סיבה להאיץ את הדרך. נכון שב'דה ווייס' היו שני מיליון איש שזיהו את הפרצוף שלי. לפעמים זה נחמד אבל זה ממש לא העניין. חיפשתי ליצור מתוך כנות. זה מה שאני עושה - מופיע בדרך שלי. וכיף לגלות שהיא נוגעת בקהל רחב".

כל השירים באלבום הם פרי עטו של כהן, ואת כולם כתב והלחין במו ידיו אולם בהופעות החיות כהן מבצע גם שירים של אמנים אחרים, שהוא מרגיש מחובר אליהם. אחד מהם הוא מאיר בנאי ז"ל, שאחרי התנחומים שהגיע לתת בשבעה שלו - כהן ישב ברכב, ופשוט הרהר במשך שעתיים וכתב את כל מה שקיבל מבנאי. "אחת התובנות שקיבלתי היא שיש קטע של אמנים-יוצרים, ששרים רק את השירים שלהם ורק חומר חדש. אני מבין את זה והייתי שם. זה הביטוי הכי חזק שלי. אבל התחלתי לקלוט שיש לי כישרון להגיש ולנגן שירים - גם כשהם לא שלי. לאחרונה למשל שילבתי שירים של מאיר בנאי ז"ל, וזה הרגיש לי אותנטי. נכון לי להדהד קולות של אמנים אחרים, קל וחומר כשמדובר במאיר שהשפיע עליי אור וטוב גדול".

תגיות:סינגלאמונהדה וויסאייל כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה