חדשות בארץ

הועדה הכריעה פה אחד: דו"ח ’צוק איתן’ יפורסם

דו"ח מבקר המדינה בנושא תפקוד הקבינט המדיני-בטחוני במהלך מבצע 'צוק איתן' יפורסם, תוך צנזור חלקים העשויים לפגוע בביטחון המדינה

ח"כ קארין אלהרר (צילום: פלאש 90)ח"כ קארין אלהרר (צילום: פלאש 90)
אא

ועדת המשנה של הוועדה לביקורת המדינה החליטה פה אחד לאשר את פרסום דו"ח מבקר מדינה, שבדק את תפקוד הקבינט המדיני ביטחוני במהלך מבצע 'צוק איתן'.

ח"כ קארין אלהרר, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, אמרה היום: "אני שמחה ומברכת על ההתכנסות המהירה סביב הנושא ועל ההצלחה בפרסום הדוח עם תוכן מהותי ונאמן ככל הניתן לנוסח הלא מצונזר. חשוב לי להדגיש שהשינויים הם מינוריים ובשיקולי ביטחון בלבד. בכוונתי לפעול כך גם בשני הפרקים הבאים בדו"ח 'צוק איתן', הצפויים לעבור לידי כבר בשבועות הקרובים".

אלהרר הוסיפה כי "היום סוף סוף אנו שמים קץ לשנתיים וחצי של המתנה עבור המשפחות השכולות, תושבי עוטף עזה ואזרחי ישראל כולם. השלב הבא והמכריע הוא שהממשלה תפעל להפקת לקחים ומסקנות מהדו"חות אחרת כל המאמצים הם לשווא".

שאלת הפרסום נידונה בועדת המשנה בשל החשש שהדו"ח הגלוי יביא לפגיעה בביטחון המדינה. לאחר הדיון שהתקיים הבוקר הוחלט כי הדו"ח יפורסם, תוך שחלקים ממנו, אשר פרסומם עלול לפגוע בביטחון המדינה, יצונזרו.

נציין כי המבקר צפוי להביא בקרוב בפני הוועדה לביקורת המדינה חלקים נוספים של הדו"ח אודות מבצע 'צוק איתן'. החלקים הנוספים דנים בהיערכותו של הקבינט אודות איום המנהרות והדין הבינלאומי.

תגיות:צוק איתןדו"חקארין אלהרר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה