אביגיל מייזליק

"לפעמים, אפשר לקבל פקס אפילו מהקדוש ברוך הוא"

"הרמתי עיניים לשמיים, וביקשתי מה' שאני לא רוצה לטעות, ורק רוצה לעשות את רצונו, אז שיעזור לי כי אני לא יודעת מה נכון. כשגמרתי להתפלל, הורדתי את העיניים על הרחוב שהיה זרוע בכרזות... הייתי המומה. זה היה כמו לקבל פקס מה'. תשובה כל כך מתוקה ומדויקת". וגם: מתכון מנצח לחנוכה, של סופגניות שוקולד תפוז

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רקפת היא בעלת תשובה מתוקה שיצא לי לפגוש לאחרונה, וכששמעתי את הסיפור שלה ידעתי מיד שהיא תהיה אורחת כאן במדור.

בתחילת התשובה הקדוש ברוך הוא עושה הארה עצומה. שמעתי פעם מרב חשוב הסבר על זה, שממש כמו ביציאת מצרים, כאשר הוא בעצמו ובכבודו - "אני ולא מלאך"  - בא לגאול את בני ישראל ועשה להם הארה עצומה כדי שיוכלו להשתחרר - כך גם בעלי התשובה זוכים לחוות ניסים מאד מאד מיוחדים ועוצמתיים של גילוי אלוקות וכך הם מצליחים להשתחרר מהכבלים ולחזור בתשובה.

גם רקפת חוותה ניסים רבים של גילוי - ניסים שגרמו לה להתרגשות עצומה ולאהבה עזה להשם ותורתו. אבל סיפור אחד, אולי לאו דווקא הגדול שבהם, ריגש אותי מאד.

"בתור בעלת תשובה צעירה שהתחתנה לא מזמן ורק התחילה לגור בין החרדים ישנם דברים רבים שאני לא מבינה, והרבה פעמים אני רואה שאנשים כל כך לוקחים דברים ללב - בלי שאדע על מה כל המהומה. כך קרה גם בבחירות. גרנו באזור שחסידי גור וירושלמים גרים בו זה לצד זה, על פי רוב בשלום. אבל ערב הבחירות היה בלגן מאד מאד גדול, ולנו לקח די הרבה זמן להבין מה הולך מסביבנו. לא רצינו לתפוס שום צד, אבל כשבעלי שאל את רבו האם להצביע - הוא אמר שלא" (וזה בלי להיכנס כלל לויכוח הזה, חלילה, פשוט כך פסק להם הרב).

"המהומה ברחוב היתה רבה, ויכוחים רבים ולצערי גם אפילו מכות בין שני המחנות כשאנחנו בצד עומדים משתאים. על כל פנים, מתחילת 'יום הבוחר' קיבלנו בערך כל שעה טלפון ממטה הבחירות עם בקשה שנבוא להצביע. בעלי נאלץ לנסוע באותו יום להוריו ולא היה כלל בבית כך שאת כל הטלפונים קיבלתי אני. נאלצתי להסביר שבעלי בכלל איננו והרב אמר לנו לא להצביע. אבל הלחץ היה גדול. 

"באיזה שהוא שלב היה צלצול בדלת ונכנסה אישה מקסימה ונעימה שבאה להסביר לי עד כמה חשוב להצביע. האמת שהדברים שלה נשמעו לי מאד משכנעים, ורציתי לשאול שוב את בעלי מה לעשות. התקשרתי אליו אבל הוא לא היה זמין ולא הצלחתי להשיג אותו בשום צורה. היא המשיכה לשכנע אותי ואחרי כמה דקות הגיעו עוד שתי נשים ואני כבר הייתי ממש בטוחה שאני חייבת להצביע. בכל זאת, הייתי מבולבלת ולא ידעתי אם זה נכון לעשות אחרת ממה שבעלי אמר, למרות שהיה ברור לי שאם הוא היה שומע את מה שאמרו לי הנשים - גם הוא היה משתכנע בנחיצות העניין.

"ירדתי לרחוב במטרה לחכות להסעה שתיקח אותי לקלפי, אבל בכל זאת הרגשתי מאד חצויה בנפשי. באיזה שהוא רגע שנשארתי בלי אנשים הרמתי עיניים לשמיים וביקשתי מהשם שאני לא רוצה לטעות, ורק רוצה לעשות את רצונו, אז שיעזור לי כי בעלי איננו ואני לא יודעת מה נכון.

"כשגמרתי להתפלל הורדתי את העיניים על הרחוב שהיה זרוע בכרזות בחירות. בלי משים הושטתי יד והרמתי כרזה אחת וכך פחות או יותר היה כתוב בה: 'בנוגע לשאלה שנשאל הרב .....  שליט"א: גם בעניין הבחירות האישה צריכה לעשות רצון בעלה, וכל אישה שתשמע בקול בעלה תבורך מן השמיים בכל מילי דמיטב ומובטח לה שלא יצא מכשול תחת ידה...'.

"הייתי המומה. זה היה כמו לקבל פקס מהשם. תשובה כל כך מתוקה ומדויקת. אז חזרתי הביתה. לא הצבעתי. והייתי כל כך שמחה ביום הזה - כמו שרק מפגש של גילוי פנים יכול לשמח".

כן, מסתבר שלפעמים, אפשר אפילו לקבל פקס מהקדוש ברוך הוא. 

 

סופגניות שוקולד תפוז

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

החומרים הנדרשים:

לסופגניות:

כוס חלב חם

כף שמרים מיובשים

חצי כוס סוכר

2 ביצים

קמצוץ מלח

3 כפות שמן

4 כוסות קמח

למלית:

2 כפות ריבת תפוזים

מיץ מחצי תפוז

חב' שמנת מתוקה

חצי חב' אינסטנט פודינג שוקולד

100 גר' שוקולד מגורר

לציפוי:

כוס אבקת סוכר

2-3 כפות מיץ תפוז

שוקולד מומס

 

אופן ההכנה:

מכינים את הסופגניות: שמים את כל המרכיבים במיקסר או קערה ומעבדים לבצק אחיד. לשים עוד 2-3 ד', מעבירים לקערה ומכסים במגבת או ניילון. מתפיחים כשעה.

בינתיים מכינים את המלית: מקציפים את הקצפת יחד עם הפודינג ומיץ התפוז עד לקבלת קצפת יציבה. מוסיפים את השוקולד המגורר ומערבבים בעדינות. מעבירים למקרר.

ממשיכים עם הסופגניות: מרדדים לעלה בעובי חצי ס"מ ויוצרים עיגולים בעזרת כוס. מתפיחים עוד כעשרים ד' ומטגנים בשמן חם עד שהסופגניות מזהיבות מכל הצדדים. מעבירים לנייר סופג, מצננים מעט ומזריקים פנימה את הקצפת. מערבבים את אבקת הסוכר עם מיץ התפוז, מזלפים מעל כל סופגנייה ציפוי לבן ומעליו "מקשקשים" עם שוקולד מומס בתוך שקית ניילון. מגישים מיד. 

 

לביבות דובדבנים עם שמנת חמוצה

לביבות עשירות בטעמן ולמי שלא משיג דובדבנים אפשר להחליף בתותים.

זמן הכנה: 15 ד'     זמן טיגון: 10 ד'    16-18 לביבות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

החומרים הנדרשים:

כוס קמח

צנצנת דובדבנים בסירופ

2 ביצים

כפית אבקת אפיה

שקית סוכר וניל

שליש כוס סוכר

חצי עד שליש כוס מיץ מנוזל הדובדבנים

2 כפות שמן קנולה

שמנת חמוצה מעורבבת עם 2 שקיות סוכר וניל להגשה

 

אופן ההכנה:

מערבבים בקערה את הקמח, הביצים, אבקת האפייה, סוכר הווניל, הסוכר, השמן ומיץ הדובדבנים עד לקבלת תערובת אחידה ולא סמיכה מידי. מוסיפים כוס של דובדבנים מסוננים ומגולענים. מערבבים היטב. מחממים שמן במחבת ובעזרת כף מורידים בכל פעם עיגולים מהתערובת. מטגנים 2-3 ד' מכל צד עד שהלביבות מזהיבות. מעבירים לצלחת עם ניר לספיגת עודפי השמן. מגישים יחד עם השמנת החמוצה.

 

"לנגוש" - בצק מטוגן בנוסח הונגרי

את הסופגניות האלו מגישים יחד עם שמנת חמוצה וריבה טובה ומתענגים.

זמן הכנה: 20 ד'  |  זמן התפחה: כשעתיים |  זמן טיגון: 10 ד'  |  24 סופגניות לפחות

החומרים הנדרשים:

קילו קמח
30 גרם שמרים
שמנת חמוצה
חצי ליטר חלב
 3ביצים שלמות
קורט מלח


להגשה:
שמנת חמוצה מעורבבת עם ריבה טובה

אופן ההכנה:

מכינים את הבצק: בקערה או במיקסר מניחים את כל החומרים ומעבדים עד לקבלת בצק אחיד. מכסים במגבת או בניילון ומניחים לבצק לתפוח כשעה עד הכפלת נפחו.
מחלקים את הבצק לכ-24 כדורים ומתפיחים כשעה על מגש גדול ומקומח מעט.
פותחים כל כדור על משטח מקומח לגודל מחבת ומטגנים בשמן עמוק עד שהוא זהוב משני צדדיו. מוציאים ומגישים יחד עם השמנת והריבה (אפשר גם להגיש מלוח עם גבינה צהובה או לבנה).

 

קוראות שואלות:

אולי יש לך מתכון למרק רגל? החורף כבר כאן ובעלי מאד מאד רוצה שאני אכין לו מרק כזה.

מרק רגל מצוין לימות החורף הקרים:

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

ק"ג רגל בקר, נקייה ופרוסה

4 תפוחי אדמה חתוכים לרבעים

1 וחצי כוסות שעועית לבנה

1 בצל גדול, שלם

2 ראשי שום שלמים

1 וחצי כוסות פטרוזיליה קצוצה

1 וחצי כוסות כוסברה קצוצה

1 כפית פלפל שחור גרוס

4 כפות אבקת מרק עוף או בשר

1 כפית פפריקה מתוקה או חריפה

2 כפות חוואייג'

2 כפות רסק עגבניות

מלח

כ- 10 כוסות מים (כמות לכיסוי ועוד קצת)

 

אופן ההכנה:

1. מכניסים את כל הרכיבים לסיר גדול. מביאים לרתיחה על להבה גבוהה.

2. מסירים את הקצף שמצטבר על פני המרק (מספר פעמים!). לאחר שלא נוצר קצף, מעבירים לתנור שחומם מראש ל - 150 מעלות צלזיוס. אופים במשך 5-6 שעות, רצוי למשך לילה שלם.

3. אפשר ורצוי להשתמש במקום באבקת מרק בציר בשר או עוף עשיר. על חשבון חלק מהמים. בתאבון.

לרכישת ספרי המתכונים של אביגיל מייזליק, לחצו כאן.

תגיות:אביגיל מייזליקמתכונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה