חדשות בארץ

עכשיו זה מדעי: השפעת מתפרצת כאשר קר

חוקרים בשבדיה בדקו 30 אלף תרביות והגיעו למסקנה על זמני התפרצותה של השפעת, ומתי בדיוק זה קורה?

(צילום: שאוטרסטוק)(צילום: שאוטרסטוק)
אא

אם שאלתם את עצמכם מדוע אנו חולים בשפעת דווקא בתקופת החורף, מסתבר שנמצאה התשובה. חוקרים בשוודיה פרסמו בכתב עת לווירולוגיה קלינית תוצאות של מחקר אשר נועד לבדוק מה גורם לווירוסי השפעת וההצטננות להתפשט דווקא בעונה הקרה.

מדובר במחקר שתוצאותיו נאספו במשך כשלוש שנים, וכללו 20 אלף תרביות אף מאנשים שהגיעו לטיפול רפואי. בתרביות נבדקה נוכחות של נגיפי מערכת הנשימה והשפעת. לאחר מכן הושוו ממצאי הבדיקות לנתוני מזג האוויר ששרר באותה תקופה.

התוצאות היו מעניינות מאוד. החוקרים גילו כי מידי שנה, כשהגיע לראשונה שבוע קר בו הטמפרטורות ירדו עד מתחת לאפס - החלה בבת אחת להתפשט השפעת.  בעקבות כך אמר ראש צוות החוקרים: "אנחנו מאמינים שהצניחה המידית של הטמפרטורה תורמת להתפרצות המגיפה. אבל ברגע שההתפרצות כבר החלה, אז אין משמעות למזג האוויר, והיא ממשיכה גם אם הטמפרטורות עולות, כי אנשים מדבקים, ואז הזיהומים מתפשטים".

החוקרים גם התייחסו במחקרם לכך שעיטוש ושיעול מפזרים חלקיקים שנישאים באוויר ומתפשטים ביתר קלות כאשר יש לחות נמוכה וקור. זאת מאחר שהאוויר היבש סופג את הלחות מהחלקיקים ומסייע להם לשרוד למשך זמן ארוך יותר.

לדברי החוקרים – ממצאי המחקר יסייעו לרופאים ולמומחי בריאות לדעת מתי יש לצפות להתפרצות הראשונה של השפעת, ובהתאם לכך להזהיר מפניה את הציבור וכן את בתי החולים. המידע גם צפוי לסייע לקידום חיסון השפעת.

תגיות:שפעתמחקרהתפרצות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה