חדשות בעולם

מעמד היסטורי לאחר השבעת טראמפ: הרב בירך וציטט מתהילים

במעמד היסטורי אליו נישאו מיליוני עיניים ברחבי העולם, עמד ביום ו' האחרון הרב מרווין האייר על הבמה ה'נשיאותית' מיד לאחר השבעתו של טראמפ לנשיא, וציטט מספר התהילים: "אם אשכחך ירושלים". הפעם האחרונה שבה כובד רב יהודי לשאת את דבריו במעמד זהה, הייתה בשנת 1987, כאשר רונלד רייגן הוכתר לנשיאות

הרב מרווין האייר הרב מרווין האייר
אא

מיליוני עיניים נישאו ביום ו' האחרון אל הבימה הנשיאותית בה הושבע דונלאד טראמפ, לנשיאה ה-45 של אמריקה. מיד לאחר השבעתו, עלה לבמה הרב מרווין האייר מהמרכז ע"ש שמעון ויזנטל, שנשא את ברכתו לנשיא הנכנס ואף ציטט פסוקים שונים מ'שיר המעלות'.

"אלוהים הנצחי, ברך את דונלד ג'יי טראמפ ואת אמריקה, האומה הגדולה שלנו. הנחה אותנו לזכור את מילות התהילים כי 'הזורעים בדמעה ברינה יקצרו'", אמר האייר. "מכיוון שהחירויות שאנחנו נהנים מהן אינן מוענקות לנצח, ויש לתבוע אותן בחזרה בכל דור, ברך את כל בני בריתנו מסביב לעולם, שחולקים את אמנותנו. 'על נהרות בבל שם ישבנו, גם בכינו, בזכרנו את ציון. אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני".

הרב האייר הוא דיקן המרכז לזכויות אדם ע"ש שמעון ויזנטל, והשתתפותו בטקס ההשבעה הינה היסטורית, היות ומעמד זהה של השתתפות איש דת יהודי בטקס מעין זה הייתה רק בשנת 1985, כאשר רונלד רייגן הוכתר לנשיא.

תחילה ניסו גורמים שונים במערכת הפוליטית לגרום להאייר שלא להשתתף בטקס, בתואנה כי זה יתסיס את הרוחות בקרב מתנגדיו של טראמפ - אך לרב כלל לא הייתה התלבטות. "יש 364 ימים לפוליטיקה, שבהם שני הצדדים יכולים להאשים זה את זה. 364 ימים זה מספיק. פעם בארבע שנים, לנשיא ארצות הברית מגיע שקט משני הצדדים של הפוליטיקה. אחרת אנחנו מחלישים את הדמוקרטיה שלנו", אמר והוסיף כי לו היה מסרב להצעה להשתתף בטקס "הייתה תגובה נגדית חריפה, ורבים היו אומרים: 'תראו עד כמה הקהילה היהודית כפוית טובה'".

צפו בדבריו של הרב האייר:

תגיות:רבניםנשיאותדונאלד טראמפהשבעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה