חדשות בעולם

אובמה: "נתניהו זעם בתקופת כהונתי שוב ושוב"

נשיא ארה"ב היוצא ברק אובמה התייחס ליחסיו עם נתניהו לאורך 8 שנות כהונתו. "נתניהו זעם על החלטות רבות", אמר, "ההימנעות מהטלת וטו היא רק אחת מהן"

  • י"ח טבת התשע"ז
אובמה ונתניהו בבית הלבן, ארכיון (צילום: פלאש 90)אובמה ונתניהו בבית הלבן, ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

נשיא ארצות הברית היוצא, ברק אובמה, נשאל אודות יחסיו המורכבים עם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, לנוכח החלטת הממשל שלא להטיל וטו על ההחלטה באו"ם. לדבריו של אובמה, פעמים רבות זעם נתניהו על החלטותיו. את הדברים אמר הנשיא האמריקאי בראיון לתכנית '60 דקות' של רשתCBS. "נתניהו זעם בתקופת כהונתי שוב ושוב", קבע כראיה לכך שלא העימות האחרון הוא שהוביל למתח בין השניים.

על יחסיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שכינה את ההחלטה באו"ם "מבישה", אמר אובמה: "אם אתם אומרים שנתניהו זעם – הוא זעם שוב ושוב במהלך כהונתי, סביב הסכם הגרעין עם איראן וההתנגדות העקבית שלנו להתנחלויות. הזעם שלו לא היה חדש".

אובמה הוסיף וציין כי למרות "כל הרעש", שיתוף הפעולה הצבאי והמודיעיני בין שתי המדינות נמשך. "אנחנו מגיעים לעידן שבו הרבה אנשים מקבלים את המידע שלהם מציוצים ו'סאונד בייטס', וחלק מהכותרות שמגיעות מהטלפון. יש לזה כוח, וזה גם מסוכן – מה שמייצר כותרת או מעורר מחלוקת ומקבל תשומת לב לא דומה לתהליך שדרוש כדי באמת לפתור את הבעיה", הוסיף הנשיא היוצא.

בתוך כך, הלילה התראיין הנשיא הנבחר דונלד טראמפ ל"טיימס הלונדוני" ול"בילד" הגרמני. בדבריו, קרא טראמפ להטיל וטו על כל החלטה קריטית שנוגעת לישראל במועצת הביטחון של האו"ם. במהלך הראיון הודיע טראמפ כי ימנה את חתנו היהודי, ג'ארד קושנר, לתפקיד המתווך בין ישראל לפלסטינים.

בהתייחסו למשבר הפליטים באירופה, אמר טראמפ כי אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה, עשתה "טעות קטסטרופלית" כשנקטה במדיניות "הדלת הפתוחה", שאפשרה ליותר ממיליון מהגרים להיכנס לגרמניה. לדבריו, משבר זה הוביל להחלטה בבריטניה לצאת מהאיחוד האירופי. טראמפ  הוסיף וציין כי בניגוד לברק אובמה, שעודד את בריטניה להישאר חלק מהאיחוד האירופי, הוא פחות מתעניין באיחוד האירופי.

במהלך הראיון, הוסיף טראמפ ומתח ביקורת על ההתערבות הרוסית במלחמת האזרחים בסוריה, אותה תיאר בתור "דבר רע מאוד" שהוביל ל"מצב הומניטארי נורא". 

תגיות:ברק אובמהביבי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה