בריאות ותזונה

ספר להורדה בחינם: התמודדות עם תאוות האכילה ע"פ היהדות, "לוע הארי"

ספר להורדה במתנה! מתקשים להתמודד עם תאוות האכילה? קבלו כלים נהדרים על פי היהדות

  • י"ד טבת התשע"ז
אא

הרב עמית יעקוביצקי על ספרו "לוע הארי":

"איזהו גיבור? הכובש את יצרו." לפי חז"ל, שליטה עצמית נקראת גבורה! לא פיתוח שרירים או לימוד קרטה... כלומר, לא שימוש בגוף כדי לנצח "מטרות חיצוניות", אלא גבורת הלב, שליטה על יצרים ותאוות. כמו למשל שליטה על כמות האוכל וסוג האוכל שאדם מכניס לפיו.

שליטה עצמית היא לכבוש ולרסן את הטבעיים שטמונים בנו, נכון שלהילחם בעצמנו זה קשה, מפני שאנחנו האויב הכי עיקש! וזאת מלחמת התשה של ממש - "עת אכילה עת מלחמה" בה נדרשים הרבה מאמץ וסבל, אך סופה כולו טוב.

המלחמה נגד תאוות האכילה היא מהקשות ביותר להתמודדות כיוון שהיא מלחמה יומיומית. "ניצחון" ושליטה נחוצים, על מנת להתקרב לה' יתברך, ובכך נוכל להרגיל את עצמנו ליהנות בעיקר מדברים רוחניים.

ההתמודדות עם נושא האכילה התחילה כבר מהאדם הראשון בחטא 'עץ הדעת', משם עברה דרך מכירת הבכורה של עשיו ליעקב אבינו בנזיד עדשים, ומשם הלאה עד ימינו. גדולי ישראל במשך כל הדורות התמודדו עם תאווה זו, ועשו זאת בעיקר ע"י תעניות וסיגופים. כתב הגאון מוילנא: "אי אפשר להשיג מתיקות התורה אלא על ידי סיגופים והרחקת התאוות"(אבן שלמה פ"א). 

האמת אכן קשה בכל הקשור לתאוות האכילה ולכן חלק מהדברים הכתובים בקונטרס זה מובאים בדרך של הומור. בכך השתדלתי להבהיר את חשיבות הנושא באופן פשוט ובלתי "מאיים", בכדי שגופנו לא "ידחה" את העניין כבר מהדף הראשון...  

אז רגע לפני הביס הראשון, ועוד לפני שנועצים את המזלג במאכל, צריך להתבונן בו מקרוב ולבחון: מ-א-כ-ל ראשי תיבות: מה אוכלים, איך אוכלים, כמה אוכלים ולמה אוכלים. אחרי שעברנו על הכל, אם יש לנו עדיין תיאבון - אפשר בשמחה להתחיל לאכול...

בתיאבון...

תגיות:תאוות אכילהבריאות ותזונהתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה