טורים נשיים

פרחי חייך היפים – איזו ברכה תבקשי עבורם?

הם בפנים והם בחוץ. מכרכרים סביבך אך גם רצים לעיסוקם. מה יהיה להם לחומת מגן בפני הפורענות?

  • י"ד טבת התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במשך השנים, את לומדת את הגוון הייחודי שבכל אחד ואחד מילדיך. איך משפיע הדבר על ברכותייך אליהם?

ויברכם ביום ההוא לאמור בך יברך ישראל לאמור ישימך אלוקים כאפרים ומנשה. הבא לברך את בניו, יברכם בברכתם, ויאמר איש לבנו ישימך אלקים כאפרים וכמנשה (רש"י).

ילדיך אשר נתן לך האלוקים בזה, עסוקים בשגרת יומם המבורכת ואת עומדת מן הצד, אישוני עיניך עוקבים בהשתאות אחרי המתנות הקטנות שלך שמקפצות בכל רחבי הבית. קול צחוקם המתגלגל מתערבב בצלילי בכי זמניים ויחד הם יוצרים את המנגינה הכי מתוקה בעולם, את הלחן המיוחד והערב לאוזניך, את התזמורת של הבית שלך. מידי יום הם יוצאים אל מקומות לימודם ואת מלווה אותם במבטך האוהב. רבים הניסיונות והסכנות האורבים להם בחוץ וליבך רק מבקש להגן עליהם בכל אשר ילכו. קצות אצבעותייך המונחות על ראשם מעבירות דרכם את התפילה שאת לוחשת ממעמקי נשמתך המבקשת שיתברכו צאצאיך, הלא הם פרחי חייך היפים, בכל הברכות כולם.

1. מפתח הברכות. ויברך את יוסף ויאמר האלוקים אשר התהלכו אבותי לפניו אברהם ויצחק. כי בירך ליוסף שיהיה תמיד מבורך. עוד יתבאר שמפתח הברכות היה ביד אברהם ומסרו ליצחק ויצחק מסרו ליעקב ויעקב מסרו ליוסף, מסר בידו מפתח הברכות (אור החיים).

יעקב מברך את יוסף בברכה תמידית ועוד נותן לו את מפתח הברכות שקיבל מאבותיו. במפתח זה הוא יוכל לברך גם את האחרים. בקשי עבור ילדיך שיהיו תמיד מבורכים ושיהיה בידיהם המפתח והיכולת לאחל ולברך את סביבתם.

2. ברכה ישירה. מא-ל אביך ויעזרך ואת ש-די ויברכך ברכות שמים מעל. בלתי אמצעי, לא כברכתו למנשה ולאפרים שהייתה ע''י המלאך הגואל ולא כברכת יצחק אבי וברכת משה לבאי הארץ שהייתה מפי אדם אבל הוא יהיה המברך. (ספורנו).

הברכה הטובה ביותר היא הברכה שניתנת ישירות מבורא עולם בלי מתווכים בדרך. התחנני ליוצרך שבני טיפוחייך יתברכו תמיד על ידו באופן ישיר, לא מפי מלאך ולא מפי שרף אלא עטופים בזרועותיו הרחומות של מלך נאמן.

3. ברכה גלויה. ברכת אביך גברו על ברכות הורי...על ראש יוסף. כי הברכות שקבלתי ע"י אמי היו בעקבה ורמיה מפני עשו, אבל ברכת אביך שנטל הבכורה מן האחים ונתנה לך, היינו נתינה גלויה ומפורסמת. יכול אתה להתפאר בהם כדבר המונח במקום גבוה על הראש הנראה לכל, לאפוקי ברכת הורי הוכרחתי להכחישם ולומר לא נתקיימו בי ולילך בהחבא מפני עשו אחי.  (כלי יקר).

יעקב נאלץ להסתיר את הברכות שקיבל מהוריו בעקבות החשש מפני עשיו אחיו. לעומת זאת, יוסף יכול להתפאר בברכות שקיבל בלי לחשוש לחייו. התפללי שלעולם לא תצטרכי להסתיר ברכה שהגיע אל משפחתך מכל סיבה שהיא אלא תוכלי לשמוח בה עד בלי די.

4. ברכה ייחודית. כל אלה שבטי ישראל שנים עשר...ויברך אותם איש אשר כברכתו ברך אותם. כאשר באה לכל אחד מהברכות כן ברך אותם כטעם איש כפתרון חלומו (אבן עזרא).

השבטים התברכו בזה אחר זה, כל אחד והברכה המיועדת לו לפי סיווגו, על פי טעמו ואופיו. לכל אחד מילדייך יש טעם שונה, אופי אחר וסגנון אישי. ברכי אותו בהתאם לחלומו ולמציאות חייו.

יהי רצון שזרעך יגדל ויהיה לעם, מלוא הגויים. יתברכו מפי עליון, יקרא בהם שמות אבותינו וידגו לרוב בקרב הארץ. בן פורת יוסף.

המאמר נכתב לע"נ בת דודתי, רבקה ג'ני סופיר ע"ה

יעל עט לוי היא סופרת, משוררת ומרצה. 8400398@gmail.com

תגיות:ברכותפרשת ויחייעל עט לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה