חדשות בעולם

האם אכן רוסיה מחזיקה במידע רגיש על טראמפ?

בעוד ארה"ב סוערת עקב הפרסומים לפיהם רוסיה מחזיקה במידע רגיש על טראמפ, דוברו של הנשיא פוטין מכחיש בתוקף את הדברים. "מטרת הפרסומים היא לפגוע ביחסי ארה"ב – רוסיה", אמר דוברו של פוטין

פוטין וטראמפ (צילומים: shutterstock)פוטין וטראמפ (צילומים: shutterstock)
אא

סערה בארה"ב, בעקבות הפרסום ב-CNN  אודות מידע רגיש שמחזיקה רוסיה על טראמפ. ברשת הטלוויזיה האמריקנית פורסם כי לנשיא ארה"ב הנכנס דונלד טראמפ ולנשיא היוצא ברק אובמה הוצגו בשבוע שעבר מסמכים מסווגים ובהם מידע שלפיו סוכנים רוסים טוענים כי יש ברשותם מידע רגיש, אישי וכלכלי על טראמפ.

הטענות הוצגו בשני עמודים שהתווספו לדו"ח שהגישו סוכנויות הביון האמריקניות בנוגע להתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות.

בדו"ח נטען כי "התנהגותו הלא נאותה של טראמפ במהלך השנים אפשרה לשלטונות במוסקבה להשיג מספיק מידע מביך על המועמד הרפובליקני כדי שהם יוכלו להשתמש בו מתי שיחפצו בכך".

מהדו"ח עולה כי המלון בו שהה טראמפ כשביקר במוסקבה היה מאובזר במצלמות ומיקרופונים של שירות הביון הרוסי (FSB), וכך יכלו הרוסים להקליט כל דבר שחפצו בו.

ראש המודיעין האמריקני ג'יימס קלאפר אמר הלילה כי שוחח עם טראמפ על הדלפת הדו"ח והביע באוזניו תדהמה עמוקה מההדלפה. על פי קלאפר, קיימת תמימות דעים בינו ובין טראמפ כי מדובר ב"דבר הרסני ומזיק לביטחוננו הלאומי".

בחשבון הטוויטר שלו, הגיב הנשיא הנכנס כי אלו "חדשות מזויפות - זה לגמרי ציד מכשפות פוליטי!". עוד הוסיף ותקף כי "סוכנויות הביון לא היו צריכות לאפשר לחדשות מזויפות 'לדלוף' לציבור. ניסיון אחרון נגדי. האם אנחנו חיים בגרמניה הנאצית?" טראמפ הוסיף וטען כי "אין לי שום קשר לרוסיה - לא עסקים, לא הלוואות, שום דבר!". טראמפ תקף גם את רשת ה-CNN שפרסמה את הדברים, וכינה את אתר האינטרנט של הרשת "אתר חדשות מזויפות".

ההכחשות מגיעות גם מרוסיה. דוברו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, דמיטרי פסקוב, הכחיש את הטענות. לדבריו, מדובר ב"המצאה גמורה, שטות מוחלטת". פסקוב, אחד האנשים המקורבים ביותר לפוטין טען בתוקף כי "הקרמלין לא מעורב באיסוף מידע מביך", ומטרת הפרסומים האחרונים היא לפגוע ביחסי רוסיה-ארה"ב. 

תגיות:רוסיהארה"בדונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה