חדשות בארץ

למרות החלטת הקבינט ומתחת לרדאר: ישראל מחזירה גופות מחבלים

בחודש האחרון הושבו 20 גופות של מחבלים בארבע פעימות, למרות החלטתו של הקבינט. ההשבה נעשית מתחת לרדאר הציבורי: בימי שישי אחר הצהריים

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

האם חשבתם שישראל הפסיקה להחזיר גופות מחבלים? אז חשבתם. בחודש האחרון, למרות הכרזות הקבינט, הושבו לפלסטינים 20 גופות של מחבלים שביצעו פיגועי טרור. המדינה פשוט מצאה שעה מתוחכמת לעשות זאת, מתחת לרדאר: בימי שישי אחר הצהריים.

יום שישי אחר הצהריים, בזמן שהשרים הדתיים מתארגן לשבת, הציבור הימני והדתי מנותק מהחדשות, והטוויטר עובר לשליטה כמעט בלעדית של השמאלנים במדינה, המדינה מחזירה גופות מחבלים.

אמנם, לפני מספר חודשים, בשיאם של פיגועי הדקירה הרבים, הודיעו חלק משרי הממשלה כי הם מתנגדים נחרצות להשבת גופות מחבלים לקבורה בידי משפחותיהם. ההכרזות שלהם כבשו את הכותרות. הלכי הרוח בציבור באותם ימים תאמו את  הצהרות הפוליטיקאים, וישראל הפסיקה להחזיר את גופותיהם של המחבלים.

לאחר שמשפחות המחבלים עתרו לבג"ץ בדרישה להשיב להן את הגופות, השיבה המדינה כי היא תשיב את הגופות בתנאי שהמשפחות יעמדו בהגבלות שיוטלו על אופי הלוויה ועל מספר המשתתפים בה. כך, בחודש האחרון, הושבו מאז 20 גופות של מחבלים בארבע פעימות.

שלוש גופות מחבלים מסרבת המדינה, בכל זאת, להשיב. אלו מחבלים שביצעו פיגועים קשים שזעזעו את החברה הישראלית: המחבל שביצע פיגוע התאבדות באוטובוס קו 12 בירושלים, המחבל שביצע את פיגוע הירי בכביש 60 שבו נרצח מיכאל מרק, והמחבל שביצע את פיגוע הירי ליד גבעת התחמושת בירושלים שבו נרצחו לבנה מליחי ולוחם מג"ב יוסי קירמה.

נדמה כי במקרה של מחבלים שביצעו פיגועים עם תוצאות כואבות, חוששים השרים מהזעם שיתעורר בישראל. עם כאבם של משפחות גולדין ושאול, שחמאס מסרב למסור לו שביב מידע אודות מצבם של בניהם הדר ואורון הי"ד, קל להזדהות. 

תגיות:גופותמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה