חדשות בעולם

צרפת: עובדים יחויבו להתנתק מהעבודה, מחוץ לשעות עבודתם

בצרפת שמים סוף לתופעה בה עובדים מחוברים לעבודה גם מחוץ לשעות עבודתם, והם מחייבים התנתקות מוחלטת של העובד. אז איך עושים את זה?

אא

שבוע העבודה בצרפת כולל 35 שעות בלבד, אך זה לא מונע מאיגודי העובדים לקדם חוק שיאסור עבודה מחוץ לשעות העבודה. על פי החוק שנכנס לתקפו היום (1.01.17) יחויבו חברות בנות למעלה מ-50 עובדים לנהל עמם משא ומתן על זכותם שלא להיות זמינים מחוץ לשעות העבודה.

כדי ליישם את החוק צפויים ראשי איגודי העובדים בצרפת לשבת למשא ומתן עם מנהלי החברות, כדי למנוע מצב בו עובדים יידרשו להיות זמינים במשך שעות נוספות, מעבר לשעות העבודה שעליהן הם מקבלים שכר. בסיום המשא ומתן יוחלט האם החברה אכן תאפשר לעובדים להתנתק לגמרי מהעבודה, מחוץ לשעות הנדרשות. במידה והדבר לא יתאפשר - תידרש החברה לפרסם מסמך שיפרט באופן ברור את כל הזכויות שמוקנות לעובדים בנוגע לשעות הפנאי. עם זאת, בשלב זה לא יוטלו סנקציות על חברות שלא ימלאו את הנדרש.

חברות מובילות במדינה כבר החלו לנקוט בצעדים ראשוניים, כמו למשל ניתוק תיבות המייל בשעות הערב ובסופי השבוע, מחיקה אוטומטית של דואר אלקטרוני שנשלח לעובדים בזמן החופשה, ועוד אמצעים שונים.

תגיות:צרפתעבודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה