אמונה

כיצד לומדים תורה בעולם הבא?

האם מקיימים מצוות ולומדים תורה גם בעולם הבא, אך כיצד?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"שלום. יש לי כמה שאלות חשובות ששאלתי את הורי הם לא ידעו לענות לי ואמרו לי לשאול אתכם ואלה השאלות:
1. האם התורה שבעולם הזה זהה לתורה שבעולם הבא?
2. אנחנו עושים מצוות בעולם הזה זה כדי שיהיה לנו שכר להגיע לעולם הבא. האם נקיים מצוות גם בעולם הבא? האם יש עולם שלישי שאליו אנו מצפים? תודה"

* * *

שלום וברכה,
 
התורה יש בה פשט, רמז, דרש וסוד. והיא מורכבת מרבדים-רבדים, כך שכל פסוק וכל מצווה מסתירה שורשים עליונים יותר, הנוגעים לעולמות עליונים.
 
בעולם הבא מגלים את רובד התורה העמוק יותר, שמסתתר מאחורי הפסוקים והמצוות, כי כל התורה למעשה מבטאת את הרצון האלוקי באמצעות המילים והמצבים האנושיים. כך לדוגמה, מצוות כמו ואהבת לרעך כמוך קשורות לשורש הנתינה והחסד, לימוד דיני קרבנות נוגע למידת ההקרבה וקידוש השם, ועוד. כל מצווה יש לה שורש עליון המגלה את הרצון האלוקי, ובכך מקרב את הנשמה למקור יוצרה.
 
בעולם הבא לומדים הצדיקים את כל חלקי התורה, ומגלים את רבדיה העליונים ביותר, אשר גורמים לנשמה עונג בל-יתואר במילים, מאחר שהם מקרבים אותה למקור יוצרה - הקב"ה, שהוא מקור האושר האמיתי.
 
נא לראות הרצאתו של הרב זמיר כהן - "העולם הבא לפי הקבלה".
   
הנפטר מן העולם נקרא בשם "נפטר" מאחר שהוא נפטר מן המצוות. בעולם הבא אין מקיימים מצוות, אלא מתחברים למקור המצוות - שהוא הקב"ה. אמרו חז"ל שבעולם הבא צדיקים עומדים ועטרותיהם בראשיהם ונהנים מזיו השכינה. אין לנו מושג בעונג הרוחני של העולם הבא, שהוא הגדול מכל העינוגים האפשריים. גם לימוד התורה בעולם הבא הוא במימד אחר המגלה את שורשי המצוות - כלומר את הרצון האלוקי העומד מאחוריהם, דרכו מתחברות הנשמות למקור יוצרן האמיתי.

אולם עם בוא הגאולה תהיה תחיית המתים, וזו תהיה תקופה ארוכה שבה המתים ישובו בגוף ויקיימו את המצוות בבית המקדש השלישי בעולם הזה. ראה כאן הרצאה על אחרית הימים.

ראה כאן הרצאה על גן עדן והעולם הבא לפי הקבלה.

תגיות:תורההעולם הבא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה