חדשות בעולם

'מצילת היהודים' הלכה לעולמה בגיל 96

מריון פריצ'רד, אשר הצילה בתקופת השואה כ-150 מיהודי הולנד, הלכה לעולמה בגיל 96. במשך השנים היא טענה: "הוריי החדירו בי את המוסריות"

מריון פריצ'רד (צילום: באדיבות יד ושם)מריון פריצ'רד (צילום: באדיבות יד ושם)
אא

חסידת אומות העולם מריון פריצ'רד, אשר הצילה כ-150 יהודים בהולנד במלחמת העולם השנייה, הלכה לעולמה החודש, והיא בת 96 שנה. את ההודעה על פטירתה מסר בנה ארנולד פריצ'רד אשר הודיע היום (רביעי) כי אמו נפטרה ב-11 בדצמבר בוושינגטון, לאחר שהתפרצה אצלה טרשת עורקים מוחית.

בשנת 1981 הכיר מוזיאון 'יד ושם' במריון פריצ'רד כחסידת אומות העולם, וזאת הודות לכך שהיא סייעה בתקופת המלחמה להצלתם של כ-150 יהודים בהולנד, ביניהם ילדים רבים. פריצ'רד, עובדת סוציאלית בהכשרתה, תמכה ביהודים שהצילה ואף סיפקה להם אוכל ובגדים. היא הצליחה להביא עשרות יהודים למקומות מסתור מפני הנאצים, וזאת למרות שכאשר בזמן שפלשו הנאצים להולנד (1940) היא הייתה בת 19 בלבד.

על אף שבמשך השנים ביקשו להעניק לה אותות הוקרה על פעילותה, התעקשה פריצ'רד שוב ושוב על כך שלא הייתה יכולה להסתיר את היהודים בתקופת המלחמה, אילולא עזרו לה בכך אנשים נוספים. באחת ההזדמנויות היא גם סיפרה שאביה היה שופט הולנדי שלא סבל את האידיאולוגיה הנאצית. אמה הייתה ממוצא בריטי, ושניהם החדירו בה את המוסריות והרצון העז לרדוף אחר הצדק.

תגיות:מריון פריצ'רדחסידת אומות העולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה