חדשות בעולם

תחילתה של ידידות מופלאה? מלך מרוקו מפתיע שוב

לאחר ששיפץ לאחרונה את בית הכנסת העתיק בקזבלנקה, מלך מרוקו מפתיע שוב: מימן את שהותו של הרב יהודה אבוחצירא במרוקו, אליה נסע עם משלחת מיוחדת, במטרה להתפלל על קברות אבותיו

אא

לאחר ששיפץ לאחרונה את בית הכנסת העתיק בקזבלנקה, מלך מרוקו מפתיע שוב: מימן את שהותו של הרב יהודה אבוחצירא במרוקו, לאחר שנסע במסגרת משלחת מיוחדת להתפלל על קברות אבותיו

הרב יהודה אבוחצירא, בנו הבכור של ר' ברוך אבוחצירא ויו"ר מוסדות 'בבא סאלי' – נסע השבוע למסע מיוחד של השתטחות על קברות אבותיו במרוקו, וזכה ל'קבלת פנים' בלתי צפויה במהלכו.

במסגרת המסע הגיעה משלחת הרב לעיר ארפוד, שבה קבור האדמו"ר ר' דוד אבוחצירא זיע"א, שם סיימה את ספר התהילים ולאח מכן ערכה סעודת מצווה במקום. במהלך הסעודה נשא הרב אבוחצירא את דברו, וסיפר לנוכחים במקום על הצדיק הטמון שם ועל גדלותו, על פי הסיפורים אותם שמע מהסידנא בבא סאלי זיע"א ומאביו ר' ברוך.

עד מהרה הגיעה הידיעה על בוא המשלחת החשובה לעיר, גם לנציגו של המלך שמשמש כמושל המחוז, והוא הוזמן לשהות במחיצת הרבנים ואף לסעוד עמם במהלך השבת. המושל נעתר להזמנה והגיע גם לסעודת מלווה מלכה – שם ציפתה לו הפתעה.

הרב ערך סדר תפילה מיוחד לשלומה והצלחתה של מלכות, והצליח לרגש את המושל עד כדי כך שהוא הרים טלפון למלך, בכבודו ובעצמו, וסיפר לו את אשר ראו עיניו.

בתגובה, ביקש המלך להכיר טובה לרב אבוחצירא והורה למושל להשיב לרב ולחברי המשלחת את כל כספי השהות שלהם בעיר, ולדאוג לכל צרכיהם - היות והם נחשבים ל'אורחי המלך'.

תגיות:יהודיםמלךידידותמרוקו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה