בריאות ותזונה

לא סתם מי בטטה: הדיאטה החדשה שכובשת את יפן

לאחרונה החליטו חוקרים מיפן לבדוק מה אפשר לעשות עם מי הבטטה, לאחר שאנחנו מבשלים אותה. הממצאים שהגיעו אליהם, פשוט מדהימים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

את יתרונותיה הבריאותיים של הבטטה, הזכרנו כאן לא פעם. לצד טעמה המתקתק, והמרקם הנימוח – הבטטה עתירה אף בבטא קרוטן, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים שמסייעים לתפקוד תקין של מערכות שונות בגוף.

אלא שאם לא די בכך, לאחרונה החליטו חוקרים מיפן לבדוק מה אפשר לעשות עם מי הבטטה, לאחר שאנחנו מבשלים אותה - הלא ידוע שבתהליך הבישול והאידוי נפלטים מהירקות אותם חומרים חיוניים. המדענים בעצם ביקשו לדעת האם מי הבטטות מסוגלים לתרום לנו תרומה נוספת, במקום שהחומרים הנפלאים הללו ירדו לטמיון.

במהלך הניסוי שבוצע, האכילו החוקרים שתי קבוצות של עכברים. לקבוצה הראשונה נתנו מזון עתיר בשומן, לצד שתיית מי הבטטה. הקבוצה השנייה לעומת זאת, 'זכתה' במזון עתיר שומן בלבד.

בתום הניסוי, גילו החוקרים ממצא מפתיע: לא די בכך שהקבוצה שניזונה ממי הבטטה – השילה ממשקל גופה, אלא אף הצליחה להוריד את רמת הכולסטרול בדם. את העובדה הזו הסבירו החוקרים כך: "תהליך הבישול של הבטטה הוא ארוך, ובמהלכו נוצרות תרכובות שאחראיות על שיבוש הורמוני הרעב – דבר שמביא לשינוי המטבוליזם של השומן".

(הבהרה: העצות התזונתיות מתפרסמות בעקבות מחקרים ופרסומים בחו"ל. איננו ערבים להצלחת המתואר, אלא רק מביאים את המידע לידיעתכם)

תגיות:דיאטהסיןבטטות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה