חדשות יהדות

ה'מופת' של הגר"ח קנייבסקי: סיום מסכת שעוזר לשידוכים

מרן הגר"ח קנייבסקי נוהג לומר כי לימוד מסכת כלה מהווה סגולה למציאת שידוך. מקורביו מספרים בהתרגשות על הרשימה המופלאה – שכל מי שנכנס אליה ומתברך מפי קדשו של מרן – מוצא את זיווגו באותה שנה

מרן הג''ח קנייבסקי מרן הג''ח קנייבסקי
אא

התמדתו של מרן הגר"ח קנייבסקי בתורה הינה לשם דבר. בכל יום מסיים מרן 7 מסכתות קטנות: משניות עדויות, משניות אבות, מסכת אבות דרבי נתן, מסכת סופרים, שמחות, דרך ארץ רבה וזוטא, מסכת כלה ומסכת כלה רבתי. בנוסף לכך, נוהג מרן הגר"ח ללמוד על פי סדר קבוע את מסכתות הש"ס, ולסיימן בתדירות גבוהה.

בימים האחרונים, אמצע חודש כסלו, ערך מרן שר התורה "סיום" על מסכת עבודה זרה, ומיד לאחריה החל בלימוד מסכת הוריות.

בגליון "דברי שיח" מובא כי מרן שר התורה רגיל לומר כי "אינו מבין מה קושי יש ללמוד הכל ביום אחד, רק צריך שלא יהיו הפרעות".

עוד מובא בגיליון, הנכתב על ידי באי ביתו של שר התורה, כי לפני שנתיים, אמר מרן הגר"ח שבלימוד מסכת כלה, העוסקת בין השאר בענייני נישואין, יש סגולה מיוחדת לזיווג הגון. כאשר סיים ללמוד מסכת זו, שאל את בני ביתו אילו אנשים זקוקים לזיווגים הגונים, והוא מעוניין לברכם.

באותה שנה, מיהרו בני הבית וציטטו מזיכרונם עשרה שמות של בחורים ובחורות המצפים לזיווגם. בעת ה"סיום", הזכיר מרן את כל השמות באופן פרטי והתפלל עבורם שיזכו למצוא את זיווגם מהרה, תוך שהוא מציין: "אנו עסוקים באותו ענין של זיווג, והקב"ה יעזור להם".

בני הבית מספרים בהתרגשות כי בתוך כמה חודשים כל המצפים לזיווג, שזכו לברכתו של מרן, מצאו את זיווגם. בשנה שלאחר מכן, התכוננו בני הבית זמן רב קודם לכן, וכאשר סיים מרן הגר"ח שוב את מסכת כלה, הגישו לו רשימה ארוכה של שמות בחורים ובחורות המצפים למציאת זיווגם. בעת סיום המסכת, הזכיר מרן שם אחר שם באופן פרטי ובירכם לזיווגים הגונים.

בגיליון "דברי שיח" מצוין כי "לפני ימים אחדים, התארס אחד הבחורים האחרונים שעוד נשארו באותה רשימה שלא התארס עד היום.

גם בחודש זה, כשהגיע מרן למסכת זו, הכינו בני ביתו רשימה שהתארכה מאוד, ובה שמות של רבים הזקוקים לישועה, תוך אמונה טהורה שבזכות ברכתו של הצדיק יזכו אף הם במהרה למצוא את זיווגם בשנה הקרובה.

כן ידועים דבריו של מרן הגר"ח קנייבסקי, כי המצפים למציאת זיווגם ילמדו את מסכת כלה, והבחורות תבקשנה ממישהו שילמד לזכותן את המסכת.

סגולות נוספות מאת מרן הגר"ח קנייבסקי, הקליקו כאן.

תגיות:הרב קנייבסקיסגולותזיווגשידוכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה