חדשות בעולם

מזכ"ל האום ביטל את מינויה של גל גדות. הסיבה: חוסר צניעות

גל גדות, הוונדר וומן הישראלית, הייתה אמורה לכהן כשגרירה של כבוד מטעם האו"ם. אלא שהמינוי בוטל בעקבות טענות על חוסר צניעותה

מזכ"ל האום באן קי מון (צילום: פלאש 90)מזכ"ל האום באן קי מון (צילום: פלאש 90)
אא

במשך השנה האחרונה ידעה השחקנית הישראלית גל גדות הצלחה כבירה. היא, החתומה על תפקיד ה'וונדר וומן' (סוג של גיבורת על) שחקה בתפקיד בהוליווד וקנתה לעצמה שם בינלאומי.

הוונדר-וומן מייצגת למעשה דמות של אישה מושלמת עם יכולות על טבעיים. לא פלא שבקרב הקהל הישראלי (וגם זה שמחוץ לגבולות הארץ) קמו לה מעריצים כה רבים. כחלק מכך היא גם מונתה לפני כחודשיים לשגרירה של כבוד מטעם האו"ם בנושא שוויון והעצמת נשים, אלא שהמינוי בוטל השבוע. הסיבה לכך היא כפי הנראה מחאה ציבורית ברשת, על כך שהכוכבת אינה הולמת את המעמד בשל חוסר צניעותה. במחאה אף הדגישו שמטרת הקמפיין אליו נבחרה גדות היא להעצים נשים וילדות, אלא שהחושפנות וחוסר הצניעות אינן הולמות את התפקיד.

המחאה, כפי שהיה ניתן לראות, הדהדה גם מחוץ לאו"ם והציבור האמריקני זעם על המינוי. במסגרת עצומה שהוקמה ברשת נאספו כ-50 אלף חתימות שדרשו לשנות את המינוי. בעצומה נכתב: "למרות הכוונה המקורית של היוצרים המקוריים של דמות הקומיקס, להציג את גיבורת העל כאישה עצמאית וחזקה עם אמירה פמיניסטית, וונדר-וומן מוצגת לילדים כאישה חשופת רגליים עם לבוש מינימלי".

כפי הנראה בעקבות המחאה הודיע השבוע מזכ"ל האו"ם לשעבר באן קי מון כי הוא חוזר בו מהמינוי, והוא אף הודיע כי תפקידה של גדות בארגון יסתיים בשבוע הקרוב.

תגיות:או"םגל גדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה