בריאות ותזונה

לאור המקרים הקשים שאירעו לאחרונה: 10 עובדות על שפעת וסיבוכיה

שפעת היא אחת המחלות השכיחות ביותר בעולם, שסיכויי ההידבקות בה גדלים פי כמה בחורף. לאחר המקרים האחרונים בהם דווח על ילדה בת שבע שנפטרה כתוצאה מסיבוכי המחלה, ואם צעירה לשלושה ילדים שנמצאת על ערש דווי בדיוק מאותה הסיבה. לפניכם כמה עובדות חשובות על המחלה וסיבוכיה האפשריים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שפעת היא אחת המחלות השכיחות ביותר בעולם, שסיכויי ההידבקות בה גדלים פי כמה בחורף. לאחר המקרים האחרונים בהם דווח על ילדה בת שבע שנפטרה כתוצאה מסיבוכי המחלה, ואם צעירה לשלושה ילדים שנמצאת על ערש דווי בדיוק מאותה הסיבה – לפניכם כמה עובדות חשובות על המחלה וסיבוכיה האפשריים:

  1. השפעת נגרמת על ידי נגיפים (וירוסים) שעוברים מאדם לאדם, למשל באמצעות התעטשות.
  2. התסמינים שעשויים  להתלוות למחלה הם חום, נזלת, שיעול וכאבי גרון, מיגרנות, כאבים ראומטיים וחולשה כללית – שעשויים להימשך עד שבועיים.
  3. היות והגורם למחלה הוא נגיף ולא חיידק, אין צורך לטפל בו בעזרת אנטיביוטיקה.
  4. ההמלצות הרפואיות הרווחות לטיפול במחלה הן שתייה, מנוחה ונטילת תרופות להורדת חום ושיכוך כאבים.
  5. סיבוכים אפשריים למחלת השפעת: דלקת ריאות ואי ספיקה נשימתית שעשויות לגרום למוות. עוד יצוין כי ישנן אוכלוסיות שנמצאות בסיכון גדול יותר לפיתוח סיבוכי שפעת: תינוקות וילדים, קשישים, אנשים שחולים במחלות כרוניות, אנשים שסובלים מהריאות, אנשים שמערכת החיסון שלהם חלשה ועוד.
  6. על ידי שמירת היגיינה הכוללת אוורור חדרים, רחיצת ידיים, ניקיון יומיומי ועוד – ניתן לצמצם את סיכויי ההידבקות במחלה. חיסון גם עוזר בזה, ובפרט כשמדובר באוכלוסיות הנמצאות בקבוצת הסיכון שהוזכרו בסעיף הקודם.
  7. זמן החיסון המומלץ על ידי מרבית הרופאים הוא אמצע חודש אוקטובר, ואילך.
  8. החיסון שניתן כנגד מחלת השפעת, מכיל בתוכו נגיף מת שאינו יכול לגרום למחלה. בשיטה זו משתמשים כבר עשרות שנים, ולרוב היא מונעת הידבקות במחלה לרבות סיבוכים אפשריים שיכולים להתפתח ממנה.
  9. מדי פעם, כמו השנה למשל, משתנה תרכיב החיסון, ואליו נוספים הזנים העיקריים של הנגיף – שעל פי מחקרים, הבינו הרופאים שהם אלו שצפויים לתקוף. והיות והזנים מתחדשים מדי שנה, יש צורך להתחסן בכל שנה מחדש.
  10. תופעות לוואי של החיסון: זיהום נשימתי המופיע סמוך לקבלתו, אדמומיות, נפיחות ורגישות באזור שחוסן, שעשויים להימשך כיומיים עד שלושה ימים.
תגיות:שפעתעובדותבריאותסיבוכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה