מעניין

מרגש: בת השלוש טלפנה למוקד החירום, והצילה את חיי אמה

סופיה הרמן היא רק בת שלוש, אבל תושייתה וחוכמתה הצליחו להציל את חיי אמה - הסובלת ממחלת לב נדירה. כשאמה פטרישיה התמוטטה לפתע במטבח, סופיה הקטנה ניגשה אל הטלפון, חייגה למוקד החירום של המשטרה והסבירה למוקדנית את תמונת המצב. המוקדנית: "בשביל ילדה בגילה, היא התנהלה די מדהים"

סופיה הרמן (צילום מסך)סופיה הרמן (צילום מסך)
אא

זה קרה בשבוע שעבר. פטרישיה הנינגטון מאסקס שבבריטניה, עמדה במטבח וטיגנה פנקייקים, בנוכחות בתה הקטנה בת השלוש, סופיה. כשהנינגטון, הסובלת ממחלת לב נדירה - התמוטטה לפתע, סופיה לא איבדה את העשתונות. היא ידעה בדיוק מה צריך לעשות במקרים כאלו.

אמה, כך מסתבר, הכינה אותה מבעוד מועד לתרחיש האפשרי הזה. וסופיה הייתה חכמה מספיק להבין שאין זמן ושעליה למהר ולהתקשר למספר שלמדה לא מכבר – המוביל למוקד החירום של משטרת אסקס.

ג'ולי באקלי הייתה המוקדנית שענתה לשיחה וגם היא, יש לציין, פעלה בצורה מופתית והתייחסה במלוא הרצינות, לקול הילדותי שעל הקו. באקלי הרגיעה את הילדה ושאלה אותה שאלות שונות על גילה, תחביביה ולבסוף כתובתה.

סופיה הקטנה ידעה להשיב על הכל, ותוך זמן קצר - ניידת טיפול נמרץ הוזעקה חיש למקום, והעניקה לפטרישיה טיפול רפואי שהציל את חייה.

כששוחררה האם מבית החולים, זומנה סופיה עם משפחתה לתחנת המשטרה של אסקס – שם הוענקה לה תעודת הוקרה מיוחדת, על בגרותה וגבורתה. "כולנו גאים מאוד בסופיה ובמוקדנית החירום שלנו, ג'ולי", אמר מאט הורן, מפקד התחנה. "סופיה, למרות שרק עכשיו מלאה לה שלוש שנים, ידעה בדיוק מה עליה לעשות כשאמא שלה התמוטטה, וזה מפני שאמא שלה השקיעה זמן וסבלנות כדי להסביר וללמד את סופיה את מיומנות החיים החשובה הזו – מה עלינו לעשות כשאדם לא חש בטוב, וזקוק לסיוע רפואי מיידי".

עוד הוסיף הורן כי משפחתה של סופיה ביקשה ליידע את המשפחות האחרות, בחשיבות הגדולה שיש בלימוד הדברים ה'קטנים' שיכולים להציל חיים. "כדאי לכולם להתחיל ללמד את הילדים שלהם, כיצד להזעיק עזרה מוקדם ככל האפשר. היה נהדר לפגוש את הילדה הקטנה והמיוחדת הזו, והמפגש שלה עם ג'ולי היה מקסים".

גם המוקדנית ג'ולי, הצטרפה לדברים ואמרה כי "בשביל ילדה בגילה, היא התנהלה די מדהים. היא ידעה בדיוק מה לעשות. עבורי זה היה נהדר לפגוש אותה ולראות מה המשמעות של טלפון החירום הזה, עבור המשפחה שלה. אם היא לא הייתה מחייגת, הכל היה נראה עכשיו אחרת לגמרי".

תגיות:בריטניהחירוםנסילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה