חדשות בארץ

שר הבריאות ליצמן: "אל תלעיטו את ילדי ישראל בסופגניות"

שר הבריאות יעקב ליצמן ממשיך במאבקו למען בריאות העם: "אין שום צורך להאכיל את ילדינו בסופגניות עתירות השומן"

(צילומים: shutterstock / פלאש 90)(צילומים: shutterstock / פלאש 90)
אא

שר הבריאות יעקב ליצמן פונה לציבור בקריאה להימנע מאכילת סופגניות: "אני קורא לציבור להימנע מאכילת סופגניות עתירות שומן", אמר ליצמן. לדבריו, ניתן למצוא תחליפים בריאים למאכל עתיר השומן והסוכר. "אפשר למצוא תחליפים לכל דבר היום, ואין שום צורך שנלעיט את ילדינו בסופגניות שאינן תואמות ערכי הבריאות והתזונה הנכונה".

את הדברים אמר שר הבריאות במהלך כנס שהתקיים בהרצליה של עמותת 'מהיום', המקדמת אורח חיים בריא. "יש תחליפים בריאים לסופגניות" חזר השר ואמר.

בחודש אפריל האחרון, במסגרת קמפיין של משרד הבריאות לעידוד צריכת מזון בריא, קרא השר ליצמן לציבור להימנע מאכילת ג'אנק פוד, תוך התייחסות לענקית המזון המהיר מקדונלדס. "צריך לחנך את הילדים לא לאכול ג'אנק פוד. מקדונלדס אאוט. לא במדינתנו", אמר ליצמן. "אני יודע שיצעקו עליי מאחורי הגב. לוחצים עלי, והאמירות האלו מתקבלות בכעס אצל גופים שונים שדואגים לכיסם על חשבון בריאות הציבור".

לפני כשלושה שבועות הגישה ועדת האסדרה לקידום תזונה בריאה בישראל את המלצותיה לשר הבריאות ליצמן. עיקרי ההמלצות שלה: הפחתת סוכר, מלח ושומן רווי במוצרים, וסימון מוצרים מזיקים באדום ומוצרים בריאים בירוק.

על פי מסקנות הועדה, אחוזי הסוכר במוצרים יסומנו באמצעות כפיות וסימון קלוריות מלח ושומן רווי יובלטו על גבי העטיפה. כמו כן המליצה הועדה לדאוג להנגשה כלכלית של מזון בריא, בין היתר על ידי סבסוד לחם מלא. בנוגע לחינוך לתזונה נכונה נקבע כי יש להימנע מלשווק מזון מזיק לילדים ולהגביל את פרסומו.

יישומה של תוכנית בריאות זו יחל בינואר 2018, עם אפשרות להארכה של עד שישה חודשים. הזמן שניתן לשם כך הוא על מנת לאפשר ליצרנים לפתח מוצרים קיימים מחדש ולהתאים אותם לטעם הקהל.

תגיות:סופגניותמשרד הבריאותיעקב ליצמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה