חדשות בארץ

סערה בכיכר רבין: מי אחראי על העמדת פסל זהב בדמותו של נתניהו, ומדוע?

פסל מוזהב בדמותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, המתנשא לגובה של 4.5 מטרים – הונח הבוקר בכיכר רבין, והצליח להפר את השלווה התל אביבית. מי אחראי על הצבתו, ומה יש לו לומר בנדון? התשובות בגוף הכתבה

פסלו של נתניהו, שהוצב הבוקר בכיכר רבין (צילום מסך פייסבוק) פסלו של נתניהו, שהוצב הבוקר בכיכר רבין (צילום מסך פייסבוק)
אא

פסל מוזהב בדמותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, המתנשא לגובה של 4.5 מטרים – הונח הבוקר (ג') בכיכר רבין, על ידי אמן ישראלי. הפסל הצליח לגרור לא מעט סנקציות שליליות, כשבמרכזן עומדת הטענה כי מדובר במחאה פוליטית, במסווה של אמנות.

בשיחה שנעשתה אתו לחדשות ערוץ 2, ביקש האמן להישאר אנונימי בשלב זה, ואת מעשהו הסביר כך: "יש כאלה שהפסל יעורר בהם בעתה, ויש לא מעט שהדבר דווקא יעורר בהם תחושת עוצמה וגאווה גדולה.

"בדרך כלל אני עוסק בנושאים של חופש ובחירה חופשית באמנות שלי, אבל כל התהליכים שקורים מסביב, לא אפשרו לי להמשיך לעבוד על מה שאני עובד בדרך כלל. רציתי להוציא גם את זה, דרך האמנות שלי".

נשאלת השאלה למה התכוון ה'אמן-משורר', והאם מדובר בסוג של מחאה פוליטית, שרק מסתתרת באצטלת אמנות 'עכשווית'? "זו פעם ראשונה שאני עושה דבר כזה פוליטי", מודה האמן ומוסיף כי הטריגר לזה הוא "לבחון את גבולות חופש הביטוי בישראל של שנת 2016. מה קורה כשאני מציב פסל כזה? האם זה גורר סנקציות כמו מעצר למשל, או שרק יסירו אותו? אני גם רוצה לבחון את האינטראקציה שלו עם הקהל, ולאן אנשים לוקחים את זה".

ואיך הגיבו על כך העוברים ושבים? צפו במשאל העם (קרדיט: חדשות 2):

 

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה