חדשות בארץ

מחר: דיון במליאת הכנסת על חוק ההסדרה

הדיון במליאת הכנסת על חוק ההסדרה נדחה למחר. אמש נפגש ראש הממשלה עם היועץ המשפטי לממשלה ושרי הבית היהודי, אך לא הגיעו ביניהם להסכמות

נתניהו ובנט (צילום: פלאש 90)נתניהו ובנט (צילום: פלאש 90)
אא

לקראת ההצבעה האמורה להתקיים מחר (שני) במליאת הכנסת אודות חוק ההסדרה, גובר המתח בין סיעת הבית היהודי לסיעת כולנו, המתנגדת לסעיף 7 בחוק, המתייחס לעמונה.

תושבי עמונה מתנגדים בתוקף למתווה, אותו אישר בשבוע שעבר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בחוות הדעת שפרסם מנדלבליט, היא אישר את המהלך על פי מתווה "נכסי נפקדים", בו יועתקו הבתים לאתר סמוך העונה להגדרה זו.

עם זאת, בסוף השבוע האחרון החלו העבודות המעשיות להעתקת בתי עמונה לגבעה סמוכה. למרות התחלת העבודות בפועל, בדרג הפוליטי עדיין סוערות הרוחות. אמש (מוצאי שבת) נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו עם היועץ המשפטי מנדלבליט, שר החינוך בנט ושרת המשפטים שקד. הארבעה דנו בסעיפי חוק ההסדרה שיעלה להצבעה היום. הפגישה הסתיימה ללא הסכמה, והיום ישובו ויוועדו נתניהו ובנט בניסיון להגיע לפתרון מוסכם, לפני ההצבעה המתוכננת על חוק ההסדרה, שאמורה להיערך ביום שני.

אמש (מוצאי שבת) דחה בנט את הדיווחים ולפיהם מפלגתו הסכימה לוותר על סעיף 7 בהצעת חוק ההסדרה, המחיל את החוק רטרואקטיבית גם על עמונה ונתקל בהתנגדות חריפה של מפלגת כולנו. "בניגוד לפרסום: אין שום סיכום לגבי הסדרת ההתיישבות ביו"ש ובעמונה", צייץ בנט בטוויטר והבהיר: ''אנו מצפים שחוק ההסדרה יעבור במלואו ביום שני כמתחייב מההסכם הקואליציוני''.

במפלגת הבית היהודי מתעקשים שהחוק יעלה ביום שני הקרוב להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת ומצפים שמפלגת כולנו תתמוך בחוק. מנגד, נתניהו ומנדלבליט סבורים שהחוק, במתכונתו הנוכחית, ייפסל בבג"ץ וגם יגרור בעקבותיו חקירה בינלאומית בהאג. בשל כך, הם מנסים לרכך את החוק עד כמה שאפשר.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, התייחס הבוקר (ראשון) בראיון ל"גלי ישראל" לעימות סביב סוגיית חקיקת חוק ההסדרה. "לפי עמדתי, את החוק הזה צריך לחוקק עד תומו ולהגן עליו בבג"ץ במקרה הצורך", הבהיר.

לעומתו, שר הביטחון אביגדור ליברמן טען בנאומו בארה"ב, כי יש לדחות את ההצבעה על חוק ההסרה עד לכניסתו לתפקיד של נשיא ארה"ב הנבחר, דונלד טראמפ, בחודש הבא.

תגיות:עמונהחוק ההסדרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה