סמארטפונים ואינטרנט

פרויקט חדש של המשרד לשירותי דת: waze בבתי הקברות

במשרד לשירות דת ממפים מאות אלפי קברים בישראל. כך תוכלו להגיע באמצעות אפליקציות הניווט עד לקברו של יקירכם

  • א' כסלו התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המשרד לשירותי דת יקדם בשנה הבאה את פרויקט waze בבתי הקברות שעשוי לסייע לקרוביו של הנפטר להגיע בקלות לקברו.

על ידי מיפוי הקברים, יוכלו המבקרים להיעזר באפליקציות הניווט השונות על מנת להגיע בקלות עד הקבר ממש. בשיחה ל-ynet, מסביר ליאור אשכנזי, מנהל אגף מערכות מידע וסייבר במשרד לשרותי דת, כי הם החלו כבר במיפוי. "אצלנו זה הגעת ליעד הסופי בהחלט", הוא אומר.

מי שאין לו טלפון חכם, יפנה ל"קיוסק מידע" שיוצב בכניסה לבית העלמין, ויקבל מפה מדויקת המסמנת לו את השביל המדויק לקבר של יקירו.

"זה יהיה ממש קיוסק מידע, עם מפה שאנשים יוכלו להדפיס את מסלול ההגעה לקבר יקירם", מסביר אשכנזי. "כל כרית קבר תצולם. זה כבר קרה, הרמנו פיילוט בבית העלמין תל רגב שבאיזור הצפון, יחד עם 'יעל תוכנה'. הרמנו פיילוט גדול שם, ומיפינו את כל איזור תל רגב".

הפרויקט מיועד בעיקר לדורות הבאים. "אנחנו מאמינים שהנכדים, או הנינים לצורך העניין, פחות יכירו את ההגעה לקבר של הנפטר. לכן החלטנו למפות את כל הקברים".

הפרויקט עתיד לכסות כ-50% מבתי העלמין של ישראל עד סוף שנת 2017, ואשכנזי מבהיר כי "אתה צריך לדעת כמה מקומות קבורה יש לך במדינת ישראל, את מיפוי הקברים, ומה צורת התיחום של בית העלמין. אז ראינו צורך מאוד נכון למפות את זה ב-GPS, וגם לתת לאנשים את האפשרות לקבל תזכורות ב-SMS או באפליקציה".

"מיחשבנו 132 אתרים, נמחשב 600 גופי קבורה, ובסופו של דבר נמפה מעל אלף בתי עלמין, שזה משהו גדול מאוד", מסביר אשכנזי.

בשלב הבא מתכוונים במשרד לשרותי דת למפות את הר המנוחות בירושלים. "זה בערך 400 אלף קברים שנמפה, כולל קברים מלפני קום המדינה", אומר אשכנזי, "ואפילו נחדש את התהליכים בתוך כריות ומצבות הקברים, כדי שנוכל לראות אותם פיזית".

כאשר יגיעו קרובי הנפטר אל הקבר או אל קיוסק המידע, הם יקבלו את שמו של הנפטר, בתוספת אותיות "נשמה", לאמירת תהילים לעילוי נשמתו.

תגיות:בית קברותניווטWAZE

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה