סיפורים אישיים

אש התורה כנגד השריפה: האש נעצרה בפתח בית המדרש

השריפה ליחכה את בנין הישיבה משלוש פינותיו, ברחוב הבית והברוש, והגיעה ממש עד פתח בית המדרש. שם היא נעצרה

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בין יתר השריפות שהשתוללו בסוף השבוע, בלטה במיוחד השריפה ביישוב בית מאיר, השוכן בקרבת העיר ירושלים, וטובל כולו בתוככי ירק ועצים. שריפה במקום פורח כזה היא מסוכנת ביותר, ועלולה באחת להצית את היישוב כולו על בתיו ויושביהם.

את הנס הפלאי שראה ראש המוסדות התורניים ביישוב "בית מאיר", הגאון רבי שלום קרלינסקי שליט"א, והוא התקשה לתאר מרוב התרגשות

בשיחה ליתד נאמן, סיפר הרב קרלינסקי כי בעבר, כשהיתה שריפה גדולה במקום, חמיו הגר"צ כהנא זצ"ל, סירב להתפנות, באומרו שמקום ששומרים בו את השבת לא תשלוט בו השריפה, ובריכת השחייה התבקעה מהלהבות והצילה את המבנה. כיום, המבנה שניצל בנס מהשריפה הקודמת, הוא בית מדרש לאברכים השוקדים על לימודם בהתמדה.

"האש היתה נוראה ואכזרית. כל התושבים פונו. האש בערה בסמוך לישיבה, גלריה מיוחדת ומושקעת בת 40 שנה, הממוקמת מטרים ספורים מהישיבה, נאכלה כליל. בצמוד לישיבה קיים מחסן 'בנים', המהווה מתחם גדול שמאחסן בקרבו צעצועים רבים לילדים, והמחסן כולו עלה בלהבות האש, שהיתמרו לגובה של 20 מטרים. לדברי כוחות הכיבוי, לא ייתכן בשריפה כזו שהבתים הסמוכים יישארו בשלמותם", מסר הרב קרלינסקי.

"הפלא הגדול", ממשיך הרב כשגרונו חנוק מדמעות, "שלמרות שהמחסן נשרף על כל תכולתו מבלי הותיר אחריו שריד ופליט, כאשר הגיעה האש לבנין הישיבה הצמודה למחסן הצעצועים, היא פשוט נעצרה". 

"לאחר שכובתה האש, חזרתי למקום, והשתאיתי לנוכח הנס שנגלה לנגד עיניי: השריפה ליחכה את בנין הישיבה משלוש פינותיו, ברחוב הבית והברוש, והגיעה ממש עד פתח בית המדרש. שם היא נעצרה, עוד בטרם הגיעו כוחות הכיבוי למקום. מלבד ריח פיח ועשן, בית המדרש על תכולתו לא נפגע כלל", מספר ראש המוסדות את הסיפור המיוחד.

תגיות:השגחה פרטיתנסשריפהבית מאיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה