חדשות יהדות

כוכב הקולנוע המצרי מדהים את מעריציו: "גיליתי שאני יהודי"

כוכב הקולנוע המצרי הצליח להדהים את מעריציו כשחשף: "אני יהודי", וסיפר על הפעם הראשונה בה נודעה לו התגלית המפתיעה

כוכב הקולנוע המצרי, כרים קאסםכוכב הקולנוע המצרי, כרים קאסם
אא

"אני יהודי", כך הודיע לאחרונה כרים קאסם, שחקן קולנוע מצרי אשר נחשב לאהוב ומוערץ במיוחד. את הסוד שלף קאסם במהלך ראיון שגרתי עם התקשורת, והצליח להדהים בכך את מעריציו הרבים.

המראיינת, כך נראה, התבלבלה לרגע ושאלה: "אתה באמת ערוך להתמודד עם חשיפה מהסוג הזה?" אך קאסם לא נבהל, ואף הוסיף ושחרר הצהרות שלא יאומנו: "מאז שגיליתי את השורשים היהודיים שלי אני מרגיש מבורך. אומנם הסתרתי את יהדותי עד עכשיו כי חששתי שיקללו אותי, או שילעגו לי, אבל עם השנים למדתי לקבל את האחר".

עם זאת, הדגיש קאסם: "הפנמתי את ההבדל בין היהדות לציונות. אני חוגג בבית את החגים היהודיים, אבל אין לי זיקה למדינת ישראל".

זה המקום לציין כי אמו היהודייה של קאסם – נאדיה הארון, הייתה סגנית ראש קהילת יהודי מצרים, ואילו אביה – הארון שחאטה, היה ידוע ביהדותו, אך גם בהתנגדותו העזה לציונות.

מן הצד של אביו, נחשב קאסם לבן משפחה של מפורסמים – אביו הוא במאי קולנוע וותיק, וסבו כיהן כראש הפקולטה למדעים באוניברסיטת קהיר. קאסם עצמו זכה בפרס השחקן המבטיח ביותר בתעשיית הקולנוע המצרי.

על האופן בו חשף את עצם היותו יהודי, סיפר קאסם: "יום אחד חזרתי מבית הספר והתחלתי לקלל את הישראלים בגלל ההתנכלויות שלהם לפלסטינים. אמרתי לאחותי: 'תראי את היהודים האלה, בעלי האף הארוך, הקמצנים, האלימים', אבל אחותי התנפלה עליי מיד: 'תפסיק אתה לא יודע שאמא שלנו יהודייה?'"

קאסם מציין שהוא היה המום וחש במבוכה גדולה. "הרי אמא שלי עזרה לי לשנן את פסוקי ספר הקוראן ולימדה אותי את ערכי האסלאם", הוא ציין.

ההתבטאויות המפתיעות של השחקן, כמו גם החשיפה הבלתי צפויה שלו, גרמו לסערה של ממש ברשת המצרית. חלק מהמגיבים סירבו להאמין שהשחקן הוא אכן יהודי, אחרים ברכו אותו על אומץ ליבו, והיו גם כאלו שציינו כי הם בטוחים שההודעה הדרמטית של קאסם נועדה כדי לאפשר לו להתקדם בחייו המקצועיים.

עם זאת, קאסם לא התרגש מהתגובות, אלא הגיב לכולן במשפט קצר: "אני מרגיש בר מזל בזכות שורשיי היהודיים".

תגיות:יהדותמצרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה