בריאות ותזונה

ברוקולי? עדיף חי

הברוקולי מכיל שפע של ויטמינים ומינרלים. חבל להרוס אותם בבישול

אא
ברוקולי הוא ירק ממשפחת המצליבים, ובשנים האחרונות הוא הצליח להיכנס למטבחים רבים. על אף שהגידול הרגיל נגוע מאוד, ניתן למצוא גידול נקי של ברוקולי בחממות.
הברוקולי מכיל כמויות גדולות של ויטמין A, שחיוני לבריאות העיניים, העור, הריריות השונות בגוף וחיזוק המערכת החיסונית. הוא גם מכיל ויטמין C בכמות גדולה, ובכך עוזר לחזק את המערכת החיסונית. גם ויטמין K החיוני לקרישת הדם מצוי בו, וגם חומצה פולית החיונית מאוד לבניית הדם וקריטית לאורך תקופת ההריון.
מחקרים הוכיחו כי הברוקולי מכיל חומרים נוגדי סרטן, ומרכיבים נוספים שבכוחם לסייע בניקוי הרעלים בכבד, ובכלל לנטרל רעלים המצויים בגוף. כמו כן, בכוחו להתמודד עם חיידק ההליקובקטר פילורי המצוי בקיבתם של רבים.
החיסרון הבולט בברוקולי הוא השפעת הבישול עליו. בישול, ואפילו אידוי, מורידים את סגולותיו התזונתיות והבריאותיות של הברוקולי בכ-85%. לכן, כשרוצים להפיק מהברוקולי את המיטב רצוי לאוכלו כשהוא חי, ולא מבושל – כפי שבד"כ נהוג לאוכלו.
השימוש הנכון לשמירה על ערכו של הברוקולי הוא כששותים אותו כמיץ, כשאוכלים אותו כשהוא חי או לצרוך את נבטי הברוקולי.
ירקות נוספים השייכים למשפחת המצליבים הם: כרוב, כרוב ניצנים, לפת, צנון, חרדל, קולרבי ועוד. לירקות שבמשפחה זו יתרון גדול בכמות החומרים המכילים חומרים נוגדי סרטן, ולכן רצוי להגביר את צריכתם בתפריט היומי.
יש לשים לב כי לאלו הסובלים מתת-פעילות של בלוטת התריס, יש להפחית דווקא מאכילת ירקות ממשפחת המצליבים, שכן הם מכילים חומרים גויטרוגנים, המפריעים לייצור הורמוני בלוטת התריס.
אליהו שכטר הוא אירידיאולוג ומטפל טבעי
תגיות:ברוקולי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה