הרב יצחק זילברשטיין

הזהב ניצל – בזכות ההקשבה לעצת האב במלואה

מדוע נשא היהודי שק של אבנים יחד עם שק הזהב שלו? ואיך הצילה מצוות כיבוד הורים את ממונו?

אא

"כבד את אביך ואת אמך" (ויקרא ה' ט"ז)

 

מעשה ביהודי שנסע לארץ רחוקה על מנת לעסוק בפרנסה ולהביא טרף לבני ביתו. האיש שהה זמן ממושך באותה מדינה, סחר שם בגושי כסף ובמטילי זהב, וכשהחליט לשוב לביתו אמר לו אביו, שגם הוא היה עמו באותה ארץ, עצה טובה.

ראה בני, אתה הולך לארצך עם שק כבד שבו מטילי הזהב ומשקלו רב. אם תלך עם שק אחד לא יהיה לך שיווי משקל... שמע לעצתי וקח שק נוסף עם ... אבנים, הטען אותו על כתפך השנייה, וכשתלך עם שני שקים במשקל דומה, תגיע לביתך לשלום.

האיש לא שאל שאלות, שמע לעצת אביו, והלך והטעין על גבו שק נוסף עם אבנים.

והנה, בלכתו בדרך, פגשוהו אנשים רבים שלא הבינו מה פשר המראה הנגלה לפניהם, והתפלאו מאוד להיתקל באדם הנושא על גבו שק אבנים ללא כל סיבה הנראית לעין.

לכשאמר להם שהוא עושה זאת בציוויו של אביו בגלל שיווי המשקל, היקשו האנשים ואמרו לו אם לשיווי משקלך דאג אביך, מדוע לא ציווה עליך לחלק את שקי הכסף והזהב לשני חלקים, האחד תישא על הכתף האחת והשני על הכתף השנייה... למה לך להתאמץ בנשיאת שק האבנים?

האיש לא שעה לדבריהם וקיים את דברי האבא עד תומם, וכלשונם.

בהיותו באונייה התרחשה לפתע רוח סערה חזקה בים והאונייה חישבה להישבר. רב החובל והמלחים מנסים לעשות כל שביכולתם על מנת להקל את המשא הכבד מעל האונייה, ומצווים על כל הנוסעים להשליך... מחצית ממטענם לים. כל אחד מהנוסעים הצטווה לחלק את מטענו לשני חלקים, והאחד להשליך לים.

רק עתה התגלה לכולם דבר ההצלה הגדולה שהיתה לבן בזכות ששמע בקול אביו. אם לא היה מציית במדויק להוראותיו של אביו והיה מחלק מלכתחילה את שק הזהב לשני חלקים, היה מאבד עתה חצי מסחורתו... עכשיו, כשלא סטה כהוא זה מדברי האבא, למרות שלכאורה לא היה בהם הגיון, איבד את שק האבנים... כל מה שנידרש ממנו הוא לקחת את שק האבנים ולהשליכו לים, ולהשאיר אצלו את שק הזהב.

מתוך סדרת הספרים "טובך יביעו", מאת משה מיכאל צורן

תגיות:כיבוד הוריםזהבטובך יביעו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה