חדשות בארץ

תא"ל קהלני: "הטנק אינו מקום לנשים"

תת אלוף במילואים אביגדור קהלני חושף כיצד הרגיש אחרי שנפצע, ומבהיר מדוע אין תפקידה של האישה היא לגדל את הדור הבא – ולא להיות לוחמת

אא

תת אלוף במילואים, אביגדור קהלני, מתייחס להחלטת צה"ל לשלב לוחמות גם בחיל השריון. "הטנק אינו מקום לנשים. תפקידה של האישה להיות אמא, ולהביא ילדים לעולם", אמר.

את הדברים אמר הבוקר (שני) לרדיו 'גלי ישראל'. "אחרי טראומות של מלחמה, תהיה האישה אמא תהיה אחרת לגמרי", אמר קהלני לעיתונאי קלמן ליבסקינד ברדיו "גלי ישראל".

קהלני התייחס לתפקידה של האם: לגדל את הדור הבא, וחשף את חוויותיו מפציעתו: "כשאני נפצעתי ונשרפתי, ולא יכלתי לצאת מהטנק צעקתי מילה אחת - צעקתי 'אמא'. אמא יש רק אחת", אמר. "בחורה שתצא ממלחמה, היא תצא שונה לגמרי בתכלית, ותהיה אמא אחרת".

קהלני הוא יו"ר 'האגודה למען החייל', הוא נושא עיטורים שונים על גבורותיו במלחמת ששת הימים ובמלחמת יום הכיפורים. בדבריו, הוא הוסיף וציין כי החשש מפגיעה נפשית של נשים לאחר מלחמות היא קשה. "אני רק חושב על לראות נשים פצועות ממלחמות כמו שחזרו לוחמיי... בסופו של דבר, תפקידה של האישה להיות אמא, ולהביא ילדים לעולם, ואני חושב שאחרי טראומות של מלחמה היא תהיה אחרת לגמרי. אותו רגש אימהי ואותו ליטוף אימהי, ואת היכולת להניק וללדת, זה לא יהיה אותו דבר".

בתכנית התראיין גם הרב ישראל וייס, לשעבר הרב הראשי לצה"ל. לדבריו של הרב ווייס, הרעיון לשלב נשים וגברים יחד בטנק הוא "הזוי מכל בחינה אפשרית. אנחנו לא יכולים להכניס שני בני זוג, גבר ואישה, חייל וחיילת, לתא אחד, במשך שבוע ימים ולא יתרחשו שם עניינים נוספים", אמר הרב בתוקף.

יצוין כי אתמול אמר אל"מ יפתח רון טל, מפקד זרוע היבשה לשעבר, כי הוא מתנגד נחרצות לשילוב נשים בחיל השיריון. "זוהי שערורייה שתפגע בכל מה שרק ניתן להעלות על הדעת, כולל היכולת של צה"ל", אמר.

תגיות:אביגדור קהלניצה"לנשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה