טורים נשיים

מול פסיפס האנושות – על מה את מביטה?

בשעה שכדור הארץ הופך להיות מועדון קבוצתי אחד גדול, הסחף החברתי הוא אחד האתגרים של תקופתנו. איך עומדים מולו ומשמיעים אמת פנימית?

  • ט"ז חשון התשע"ז
אא

מספר מועט של צדיקים יכול להציל ערים שלמות מכיליון. על כתפייך הצדקניות את נושאת אחריות כלפי תושבי ארצך. אילו פעולות כדאי לעשות?

ויפקח אלוקים את עיניה ותרא באר מים ותלך ותמלא את החמת. הכל בחזקת סומין (עיוורים) עד שהקדוש ברוך הוא מאיר את עיניהם (מדרש).

לפתע נדמה לך העולם כולו כמדבר, לוהט ככבשן, שומם ומגביר את הצמא. את הולכת ותועה בו ולא מוצאת נפש חיה מסביב שתוכל להבין את הבכי הפורץ מגרונך. אין יראת אלוקים במקום. גדרים נפרצים ואין פוצה פה. גבולות ועקרונות נהיים מטושטשים ומעורפלים. החברה האנושית מחפשת את הנאותיה הרגעיות ושוכחת מהמוסר שהכתיב לה הבורא. רגליך מתרחקות ממנה כמטווחי קשת כדי לשמור על טוהר נפשך. כולך נמלטת ממהפכת סדום הזו, בעזרת מלאכים טובים המחזיקים בידיך. מבין שפתיך פורצת תפילה היוצאת מליבך המלא בתקוה שיפקח האלוקים את עיניך ותראי את באר המים התורנית, ממנה תוכלי למלא את מצברייך ולהשקות את נשמתך הצמאה לדבר ה'.

1. אל תתמקדי ברוע. אל תביט אחריך. כי הרעה תתפשט עדיך כמהלכת אחריך ולא תזיקך, אבל אם תתעכב להביט - תדבק בך, כמו שקרה לאשתו כאמרו ותהי נציב מלח (ספורנו).

המלאכים מזהירים את לוט שלא להביט בהפיכת סדום כי אם יעמיק להתבונן, הרע ידבק גם בו ולא יצליח להינצל. הימנעי מלהתעניין במעשים הרעים שנעשו שמא ישפיעו עליך. אל תביטי לאחור אל עברך אלא המשיכי קדימה אל הטוב.

2. הרחוקים הם קרובים. ביום השלישי, וישא אברהם את עיניו וירא את המקום מרחוק. כי ראה זיו שכינת הקדוש ברוך הוא שנקרא מקומו של עולם אבל לא מקרוב. (כלי יקר)

אברהם אבינו הולך עם בנו להר המוריה, ומרחוק הוא רואה את השכינה. דווקא כשאת נמצאת לעיתים רחוקה, ביכולתך להתבונן ולראות את השגחת הבורא מאירה באור יקרות.

3. הרבי במעשי הצדקה. ויבואו שני המלאכים סדומה בערב ולוט יושב בשער סדום וירא לוט וירוץ לקראתם. מבית אברהם למד לחזר על האורחים (רש"י).

לוט ממהר להזמין את האורחים לביתו, והמצווה הזו עומדת לזכותו להצילו. חפשי אחר החסדים והנתינה, הם שיגנו עליך מפני שלל השפעות שליליות.

4. התפללי על החברה. וישקף על פני סדום ועמורה...וירא והנה עלה קטור הארץ כקטור הכבשן. ובכן ראה שאין עוד להתפלל עליהם (ספורנו).

אברהם אבינו שואף בכל מאודו להציל את אנשי סדום, וכל עוד העניין אפשרי, הוא מתפלל עליהם. שאי תפילה על סובביך שגם הם יזכו לראות באור ה' ולטעום את טעמה המתוק של התורה.

יהי רצון שיתברך ביתך וזרעך ככוכבי השמים וכחול אשר על שפת הים וירש את שער אויביו ותזכי תמיד לקרוא בשם ה' אל עולם.

המאמר נכתב לע"נ בת דודתי רבקה ג'ני סופיר ע"ה

יעל עט לוי היא מרצה ויוצרת. כתובת המייל - 8400398@gmail.com

תגיות:אמתיעט עט לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה