חדשות בעולם

הפתעת ענק בארה"ב: טראמפ דוהר לבית הלבן

על אף הסקרים שניבאו ניצחון לקלינטון הוכיחו הקלפיות שנסגרו בארה"ב כי טראמפ מוביל ברבות מהמדינות המשמעותיות, כמו בפלורידה ובאוהיו. הניו יורק טיימס מעריך: "הסיכוי של טראמפ להיבחר הוא 95%"

דונלד טראמפ (צילום: shutterstock)דונלד טראמפ (צילום: shutterstock)
אא

עם סגירת הקלפיות וספירת הקולות בארה"ב מסתבר כי ייתכן מאוד שעומד להתחולל בעולם מהפך דרמטי ויש סיכוי גדול שדונלד טראמפ יהיה הנשיא ה-45 של אמריקה. אומנם יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון הובילה בכל הסקרים שקדמו לבחירות, אך ברגע האמת מסתמן שרבים מן האלקטורים נקטפו דווקא על ידי טראמפ.

הנקודות הטובות שנספרות לזכותו של המועמד הרפובליקני הן בכך שעל פי כלי התקשורת האמריקניים הוא ניצח באוהיו הנחשבת למדינת מפתח המנבאת את המנצח הסופי, וכן גם בפלורידה המעניקה 29 אלקטורים (זאת לאחר קרב צמוד שכלל בשלב מסוים הפרש של קולות בודדים בינו לבין קלינטון). גם בג'ורג'יה הדרומית הוא זכה ב-16 אלקטורים. המדינה איווה נחשבה לאורך כל הדרך למתנדנדת ושני המועמדים נלחמו עליה, אך טראמפ ניצח גם בה, ואף בצפון קרוליינה (15 אלקטורים). עוד 24 אלקטורים הוא קיבל מאוקלהומה, טנסי ומיזורי, וכן הוא גרף גם את האלקטורים של אלבמה ודרום קרוליינה.

קלינטון אומנם הובסה במדינות שבהן הוביל טראמפ אך היו לה ניצחונות משלה: היא נצחה בקליפורניה (55 אלקטורים) וגם קיבלה את האלקטורים ממדינת נבאדה שהתנדנדה לאורך כל הדרך (6 אלקטורים) וכן גם מוושינגטון (12 אלקטורים) ווירג'יניה. קלינטון נצחה גם במסצ'וסטס, רוד איילנד, ניו ג'רזי, דלאוור, מרילנד, אילינוי ומחוז קולומביה, הודות להם צברה 65 אלקטורים נוספים.

במהלך הלילה הגיעו דיווחים גם ממדינות נוספות, בהן נמסר כי קלינטון ניצחה, כמו למשל בניו יורק, קונטיקט, אורגון, קולורדו וניו מקסיקו, אך טראמפ ניצח בקנזס, וויומינג, צפון ודרום דקוטה ונברסקה. גם את טקסס קיבל טראמפ ואת ארקנסו, לואיזיאנה ומונטנה. כעת מצב האלקטורים עומד על 216 לטראמפ ו-209 לקלינטון.

המעניין היה כי לפי מדגמים של התקשורת האמריקנית, קלינטון רשמה לעצמה יתרון גדול בקרב השחורים וההיספינים, ואף בקרב היהודים הוכיחה יתרון מפתיע, מתוכם היו 75% שבחרו בה לעומת 18% בלבד שבחרו בדונלד טראמפ.

תגיות:בחירותדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה