חדשות בארץ

מרגש: לוחמי האש רקדו עם ספרי התורה, שהצילו אשתקד מבית הכנסת הבוער

סגירת מעגל מרגשת בבית הכנסת 'חזון יחזקאל' במבשרת ציון: שנה בלבד לאחר שהכבאים עמלו קשות על כיבוי שריפה משתוללת שהחריבה כליל את כתלי בית הכנסת, חוזרים הלוחמים האמיצים לזירה – הפעם כדי לברך על הנס, ולרקוד חבוקים עם ספרי התורה שהצליחו להציל

הלוחמים לפני ואחרי הצלת ספרי התורה (צילום: דוברות כבאות והצלה בית שמש)הלוחמים לפני ואחרי הצלת ספרי התורה (צילום: דוברות כבאות והצלה בית שמש)
אא

מעמד מרגש בהשתתפות הרב הראשי לישראל, התקיים השבוע (א') במבנה המחודש של בית הכנסת 'חזון יחזקאל' במבשרת ציון, שנה בדיוק לאחר שנשרף כליל.

האסון אירע בשמחת התורה אשתקד, כאשר צוותי כיבוי האש מהתחנות האזוריות הוזעקו לבית הכנסת בשל שריפה קשה שמשתוללת במקום ומאיימת לכלות את ספרי התורה, ואף להתפשט למבנים סמוכים (ביניהם בית ספר יסודי).

תוך חירוף נפשם ובמשך ארבע שעות תמימות - נלחמו כוחות הכיבוי בזירה הבוערת. ולמרות שהלהבות כילו כמעט את הכל – בחסדי ה' יתברך, הצליחו לבסוף להציל את ספרי התורה, ולעצור את התפשטות האש.

חילוץ ספרי התורה היה האתגר הגדול שעמד בפניהם, היות ובעבורם נאלצו להיכנס אל תוך הלהבות ממש, כשסכנת חיים מרחפת מעל לראשם כל העת. ה'מבצע' הוכתר בהצלחה לאחר שספרי התורה חולצו ללא נזק גדול ובלתי הפיך.

במעמד הרה"ג יצחק יוסף - הרב הראשי לישראל, השתתפו בטקס המרגש צוותי הכיבוי שהיו בזירה ומפקדיהם, שרקדו מחובקים עם ספרי הקודש שניצלו, ואף החזירו אותם לארון הקודש. "ספר התורה שמנחה את עם ישראל מזה אלפי שנים, ספר התורה שבו נתון הציווי 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם', המורה את דרכם של הלוחמים יום יום, שעה שעה. ספר התורה שבו הערך העליון הוא חיי אדם – חולץ מלהבות האש על ידי האמונים על הצלת חיים. מעמד מרגש זה השאיר חותם עמוק בלב הלוחמים באירוע", אמר רשף אליאן, מפקד תחנת מבשרת ציון.

בדבריו אף הדגיש אליאן כי כעת זוכים הלוחמים לרגע מרומם נוסף, לאחר שכעת, משנבנה בית הכנסת מחדש, יחזרו לבקוע קולות התפילה מחלונותיו. "לשונות של תפילה, ולא לשונות של אש. בתקווה שכל תפילות המתפללים יתקיימו ברצון", אמר ושיגר ברכתו לסיכום: "ללוחמי האש אני מאחל את ברכתו של הנביא ישעיה: 'כִּי תַעֲבֹר בַּמַּיִם אִתְּךָ אָנִי, וּבַנְּהָרוֹת לֹא יִשְׁטְפוּךָ. כִּי תֵלֵךְ בְּמוֹ אֵשׁ לֹא תִכָּוֶה - וְלֶהָבָה לֹא תִבְעַר בָּךְ'"

תגיות:כבאיםספרי תורהאשהצלהמרגש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה