חדשות בארץ

מליאת הכנסת אישרה את תקציב המדינה לשנתיים הקרובות

ברוב של 60 תומכים מול 50 מתנגדים, אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את תקציב המדינה הדו שנתי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מליאת הכנסת אישרה הלילה (חמישי) את תקציב המדינה בקריאה ראשונה, וכן את התוכנית הכלכלית שיזם שר האוצר לשנים 2017-2018. תקציב המדינה אושר ברוב של 60 תומכים למול 50 מתנגדים, והתוכנית הכלכלית של משרד האוצר אושרה ברוב של 92, למול 17 מתנגדים.

מדובר בתקציב דו שנתי לשנים 2017 – 2018, כאשר גובה התקציב לשנת 2017 עומד על 359.7 מיליארד ₪ ולשנת 2018 376.7 מיליארד ₪.

הגידול הריאלי בתקציב המדינה בין השנים 2016 ל- 2018 עומד על 8.3%, כאשר הגידול הריאלי לשנת 2017 הוא 5.2% לעומת 2016. יעד הגירעון יעמוד בשנים 2018-2017 על 2.9% מהתוצר. עקרונות התקציב מתבססים על חלוקה צודקת של המשאבים הלאומיים, הפחתת יוקר המחיה, טיפול במשבר הדיור ושיפור הפריון במשק.

בנאומו במליאה טרם אישור התקציב פנה שר האוצר משה כחלון פנה בנאומו לחברי הכנסת בהבטחה כי "התקציב שמוצג בפניכם הוא תקציב חברתי. התקציב הזה הוא של אזרחי המדינה כולה, לא של ימין ולא של שמאל ולא של קואליציה ואופוזיציה. מדובר בתקציב חברתי, אחראי ומאוזן, שמיטיב עם הציבור בישראל".

עוד המשיך כחלון ואמר: "אנחנו נמשיך להגדיל עוד יותר את ההוצאה הציבורית של מדינת ישראל. מי שצריכים ליהנות מפירות הצמיחה הם קודם כל אלה שזקוקים לתמיכה ולסיוע בכדי לצאת ממעגל העוני. זהו תקציב של צמיחה, צמצום הפערים החברתיים, הגדלת ההוצאה הציבורית והפחתת מיסים".

מיד עם אישור התקציב, יצאו נגדה הח"כים הערביים, והגדירו את מסגרתה כ"התגלמות בוטה למדיניות הממשלה הימנית הגזענית". בהודעה שפרסמה הסיעה הערבית המשותפת נכתב: "הרשימה המשותפת מגנה את אי הכללת התכנית הכלכלית לפיתוח החברה הערבית בסעיפי התקציב, והתניית יישומה בתנאים, שמטרתם אילוף האזרחים הערבים כגון, הריסת הבתים באמתלת אכיפת החוק ותוכנית השירות האזרחי".

תגיות:תקציבכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה