בריאות ותזונה

לגזור ולשמור: חליטת שלושת הצמחים, שתסלק מכם את השפעת

אם גם אתם נוטים 'לחטוף' שפעת בתדירות גדולה בחורף, אנחנו ממליצים לכם לנסות את החליטה הטבעית הבאה – שמורכבת משלושה צמחים בעלי יתרונות בריאותיים לרוב, ובפרט בחיזוק המערכת החיסונית

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אם גם אתם נוטים 'לחטוף' שפעת בתדירות גדולה בחורף, אנחנו ממליצים לכם לנסות את החליטה הטבעית הבאה – שמורכבת משלושה צמחים בעלי יתרונות בריאותיים לרוב, ובפרט בחיזוק המערכת החיסונית.

בטרם נכתוב את המתכון לחליטה הנהדרת, שמסייעת גם במניעת שפעת וגם בטיפול בתסמיניה (כאבי גרון, שיעול, גודש באף, ועוד) – נמנה בקצרה את היתרונות של כל אחד מן הצמחים, ואת הסיבות להיותם כל כך יעילים בעבורכם בחורף.

 

טימין (בעברית: קורנית)

הטימין היא תרופת סבתא שידועה זה שנים כמועילה בטיפול במערכת הנשימה, ומערכת החיסון. רכיב כימי בשם סליצילט שנמצא בו, הוא בעל השפעה כשל משככי הכאבים ממשפחת האספירין. בנוסף, הצמח מאופיין ביכולת הרגעה מצוינת של מערכת העיכול.

 

אורגנו – לא רק כתבלין לפיצה

האורגנו הוא צמח שעלעליו מכילים תרכובות אנטיבקטריאליות עוצמתיות במיוחד, הודות לשמן ובו תרכובות בשם תימול וקרבקרול – חומרים שמצטיינים בחיטוי מחיידקים, הקלה על כאבי הגרון  ושחרור ליחה מצטברת.

השמן המצוי באורגנו מכיל נוגדי חמצון חזקים במיוחד (פי 40 מאלו שבתפוח, ופי 12 מאלו שבתפוז) שמסייעים לגוף להילחם בכל ה'פולשים' הבלתי רצויים שבו, ולמגר אותם כליל. מומחים שונים אף משלבים את האורגנו בטיפול כנגד מחלת הסרטן.

 

זעתר

למרות שרובנו מכירים את השימוש שלו כתבלין, הזעתר הוא צמח שהוכתר על ידי 'מרכז המחקר החקלאי במכון וולקני' כצמח הישראלי הטוב והיעיל ביותר לטיפול במחלות כרוניות – פי כמה יותר מהאנטיביוטיקה.

במסגרת מחקר שעשה המרכז, ובו נבדקו יכולותיו של הצמח להתמודד עם בקטריות ופטריות, נמצא כי הוא מסלק אותן בצורה הרבה יותר יעילה ומהירה מהאנטיביוטיקה ובמקביל מטהר את מערכת הנשימה ומקל על תופעות של אסתמה, ברונכיטיס, סינוסיטיס, ליחות ואי אלו 'מחלות' חורפיות.

להכנת חליטת שלושת הצמחים תצטרכו:

  • ארבעה גבעולים טריים של אורגנו
  • שני גבעולים טריים של קורנית
  • שני גבעולים טריים של זעתר
  • קנקן בינוני של מים מינרלים

 

אופן הכנת החליטה:

1. שטפו היטב את כל סוגי הגבעולים, והביאו אותם לרתיחה בסיר קטן עם מים.

2. בשלו את הגבעולים על אש נמוכה, עד לקבלת מים בגוון ירוק-צהוב.

3. כבו את האש, וסננו את המים במסננת משי, על מנת לטהר את המים מחרקים.

4. קררו את המים ושתו אותם לפי הצורך (ניתן להוסיף כפית שטוחה של דבש, באם טעמם מר לכם מדי).

תגיות:חורףתהשפעתצמחים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה