חדשות יהדות

חילול הקודש: נשות הכותל עומדות לצאת בתהלוכה מעורבת

נשות הכותל הודיעו על כך שהיום ראש חודש חשוון, הן יצאו בתהלוכה מעורבת ברחבת הכותל, רב הכותל קורא ומתחנן: "אל תהפכו את אש המחלוקת לאש תמיד"

הרב שמואל רבינוביץ (צילום: פלאש 90)הרב שמואל רבינוביץ (צילום: פלאש 90)
אא

קבוצת רפורמים ונשות הכותל הודיעו כי היום, יום רביעי, א' בחשוון, הם עומדים לצאת ברחבת הכותל בתהלוכה עם ספרי תורה ותיפלה מעורבת.

הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל, תקף את היוזמה מעוררת החלחלה, ופרסם קריאה בזו הלשון: "לצערי הרב, בשעה שראש ממשלת ישראל ואנשיו מנסים למצוא פתרון למחלוקות המורכבות, ממשיכה קבוצה קטנה לעשות הכל כדי להגביה את גובה הלהבות ולהפוך את אש המחלוקת לאש תמיד. כך עשו כבר ביום שלמחרת פרסום מתווה הכותל וכך הן ממשיכות לעשות מאז ועד היום".

עוד הוא הוסיף: "אני קורא למשתתפי ההפגנה המתוכננת למחר, המנוגדת לחוק ולהנחיות היועץ המשפטי לממשלה, להניח לראש ממשלת ישראל לפעול כדי למצוא פתרון שיסיים את מלחמת האחים הרחבה, אשר הוקמה על פי דרישתכם. אנא הניחו לרחבת התפילה המסורתית, שמרו על כבוד ספר התורה ועל קדושת הכותל".

מנגד הוא הוסיף פנייה לציבור המסורתי והדתי: "אני מבין את כאבכם לנוכח הפגיעה הקשה ברגשותיו ובקדושת הכותל, אך קורא לכם להימנע מלהיגרר אל הפרובוקציה ולא להיות חלק חלילה מחילול שם שמיים בדמות מחלוקות אלו אשר פוגעות בקדושת שריד בית מקדשנו ובקדושת ספר התורה".

בהודעה שכתב הבוקר, הביע רב הכותל את כאבו העמוק מחילול הקודש. "נשות הכותל פגעו היום באלפי מתפללים ומתפללות, כשקיימו תפילה מעורבת הפגנתית בתוך עזרת הנשים, וביזו ספרי תורה כשהעבירו אותם מיד ליד כאחרון החפצים", כתב הרב רבינוביץ.

"מתוך חרדה עמוקה מפגיעה בספרי התורה הרבים שהובאו במסגרת ההפגנה, הנחיתי את סדרני הקרן למורשת הכותל המערבישלא להתעמת עם המפגינות", מציין הרב רבינוביץ, ומוסיף: "על אף שהפירו באופן ברוטלי לא רק את הנחיית היועץ המשפטי לממשלה, אלא כל הנחיה וכל מנהג של הכותל המערבי מאז ומעולם. הלב נקרע למראה ספרי תורה, הקדושים מכל קדושה, נישאים כשלטי הפגנה. מעולם לא היה כדבר הזה. אוי מה היה לנו".

בהמשך הודעתו, מודה רבה הכותל למתפללי הכותל שלא נקלעו לפרובוקציה ולא העניקו לנשים הקיצוניות את התמונות המזעזעות של יהודים מתכתשים אלה עם אלה למרגלות שרידי בית המקדש. הרב מוסיף: "אבל, לדאבוני, הצליחו נשות הכותל לצרף אליהן להפגנה הפעם גם מנהיגים מן התנועות היהודיות הליברליות בארה"ב".

"אחיי היהודים, הכותל המערבי, מקום אשר לא זזה ממנו שכינה, והעם היהודי זועקים היום 'די!' האם אינכם רואים כיצד נשות הכותל גוררות את כולנו בדרך ללא מוצא. דרך של קנאות, של אלימות, של הפגנות, של מלחמת אחים עד לסוף המר?! עד מתי?! הכותל המערבי הוא מקום קדוש. מקום של תפילה. מקום של אחדות. מיליוני מבקרים ומתפללים בכותל המערבי מעידים בכל יום כי זהו רצונו של רובו המוחלט של העם היהודי", קורא הרב רבינוביץ בכאב. "עיני העם היהודי כולו נשואות אלינו היום לעצור את המגפה".

תגיות:נשות הכותלהרב רבינוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה